În această toamnă, 200 de angajați E.ON au străbătut traseul complet al Via Transilvanica, de 1.400 km, de la Putna la Drobeta-Turnu Severin. În total, au fost făcuți 11 milioane de pași, însumând 8.300 de kilometri. Astfel, 200.000 kWh din cantitatea ce va fi donată în campania „Dăruiește Lumină“ reprezintă echivalentul energiei pe care angajații E.ON au adunat-o străbătând acest traseu turistic.

Instituțiile incluse în actuala ediție a campaniei sunt:

  • Institutul Oncologic „Prof. dr. Ion Chiricuţă” Cluj Napoca - Secția Oncopediatrie;
  • Căminul de Vârstnici din Târgu-Mureș;
  • Centrul de Pedagogie Curativă din Simeria;
  • Asociația „Lumina” din Bacău, cu primul centru din România dedicat exclusiv îngrijirii paliative a copiilor.

Videoclipuri și postări despre fiecare dintre aceste instituții vor fi urcate pe pagina „Dăruiește Lumină“ de pe platformele Facebook, TikTok și Instagram, iar fiecare comentariu de încurajare, apreciere sau redistribuire a respectivei postări echivalează cu 100 kWh, energie care va fi donată instituției alese, fără ca pe utilizator să îl coste nimic.

Campania din acest an vine și cu o premieră: în cele patru instituții vor fi montate instalații inteligente de iluminat, astfel încât fiecare copil, vârstnic sau bolnav din aceste așezăminte să simtă sărbătoarea de Crăciun. Mai exact, la fiecare 100 de interacțiuni pentru una dintre instituții, o instalație smart de iluminat festiv va fi aprinsă în timp real, pentru ca beneficiarii de acolo să se bucure de suportul comunității „Dăruiește Lumină”.

Un utilizator poate oferi lumină uneia sau mai multor instituții incluse în ediția din acest an a campaniei. În funcţie de opţiunile exprimate de românii implicaţi, cantitățile de energie vor fi distribuite către beneficiari, urmând să fie scăzute din facturile de energie electrică sau gaze naturale ale acestora.

Începând cu anul 2015 și până în prezent, E.ON a oferit prin intermediul campaniei „Dăruieşte Lumină” peste 2.250.000 kWh energie pentru 71 de instituții și 3.300 de familii cu venituri reduse.

De la intrarea pe piaţa de energie din România, E.ON a susţinut cu peste 20 de milioane de euro numeroase proiecte de responsabilitate socială în comunităţile în care îşi desfăşoară activitatea, numărul total al beneficiarilor acestor iniţiative fiind de aproximativ 600.000.