Potrivit Electrive, Daimler Buses dorește să lanseze primul autobuz intercity full electric începând cu 2025 și autocare pe bază de celule cu hidrogen de la sfârșitul acestui deceniu.

Această strategie a fost anunțată cu ocazia evenimentului organizat de producătorul de vehicule numit „Daimler Buses eMobility Days” și implică utilizarea bateriilor și a hidrogenului pentru a atinge aceste obiective, similar cu strategia aplicată de companie pentru autocamioanele Daimler.

Till Oberwörder, șeful Daimler Buses, a declara că „ambiția noastră este clară: vrem să contribuim la combaterea schimbărilor climatice și să fim printre companiile care vor ajuta la îndeplinirea acestui obiectiv. În acest sens, urmărim o strategie clară de electrificare și vom începe să producem tot mai multe autobuze cu sisteme alternative de alimentare.”

Șeful Daimler Buses a anunțat că firma va oferi vehicule neutre din punct de vedere al emisiilor de carbon pentru autobuzele destinate pieței din Europa începând cu 2030, renunțând să investească în vehiculele Euro 7.

„Ne concentrăm pe investirea într-un segment de autobuze exclusiv electric pentru Europa până la sfârșitul acestui deceniu”, a adăugat el.

Volker Wissing, Ministrul Transporturilor, a fost și el prezent la eveniment și a declarat că „pentru a ne atinge obiectivele climatice avem nevoie de mai multe vehicule neutre din punct de vedere al emisiilor. Sprijinim în mod activ companiile care vor să își decarbonizeze flotele și le punem la dispoziție și infrastructura necesară pentru a face acest lucru. Am alocat fonduri în valoare de 1.25 miliarde de euro în acest sens. Scopul nostru: până în 2030, fiecare al doilea autobuz pentru oraș să fie electrificat.”

Pentru a-și ajuta clienții cu privire la tranziția energetică, Daimler se va oferi să electrifice și depourile autobuzelor, lucru necesar pentru a le menține în funcțiune. Până acum, compania a oferit doar sfaturi despre cum se poate face acest lucru, astfel încât clienții să-și poată instala singuri stațiile de încărcare, iar prin noua strategie, compania dorește să simplifice acest proces pentru potențialii clienți.

„Am adoptat o privire de ansamblu pentru electrificare și privim dincolo de vehiculul în sine. Vom oferi clienților o soluție de mobilitate electrică printr-un sistem simplu, ceea ce înseamnă că vor primi de la noi tot sistemul necesar pentru a putea opera un serviciu pe bază de autobuze electrice”, a explicat Oberwörder.

Pentru a îmbunătăți performanțele singurului autobuz electric din gamă, modelul Mercedes-Benz eCitaro, Daimler vrea să echipeze aceste autobuze cu celule de hidrogen.

În vreme ce această opțiune a fost făcută publică la momentul lansării din 2018 și au fost plasate și comenzi pentru aceste range extendere, Daimler nu a reușit să le ofere până în acest moment.

Întrucât celulele pe hidrogen ale Cellcentric nu sunt încă pregătite, iar fabrica nu a fost construită încă, Daimler a trebuit să cumpere aceste celule de la Toyota.

Compania Japoneză oferă modulele plate de celule cu hidrogen care pot fi integrate cu ușurință în plafonul autobuzului și care au o capacitate de 60 de kilowați.

Daimler Buses a anunțat că va oferi începând cu finalul acestui an un nou set de baterii pentru autobuzele eCitaro, care vor avea o capacitate cu 50% mai mare comparativ cu bateriile actuale.

Producătorul german promite că noile baterii vor crește autonomia la 280 de kilometri, în vreme ce range extenderele pe bază de celule cu hidrogen mai pot adăuga încă 120 de kilometri, pentru o autonomie totală de până la 400 de kilometri.

La evenimentul „eMobility Days”, Daimler a anunțat că 600 de autobuze eCitaro sunt folosite în prezent pe străzile mai multor orașe europene.