Conform Electrive, acest efort face parte dintr-un proiect mai mare al celor de la Daimler, intitulat „SuperTruck”, prin care compania vrea să ofere spre vânzare un vehicul comercial greu alimentat de hidrogen cu o autonomie de 965 de kilometri.

Cercetătorii susțin că viitorul model care va folosi această tehnologie va fi capabil să atingă această autonomie indiferent de greutatea pe care o va transporta, mulțumită componentelor interne mai eficiente din punct de vedere energetic, precum motoarele electrice.

Yue Cao și Alan Fern sunt cei doi experți selectați de la Universitatea de Stat Oregon pentru a participa la proiect, iar aceștia au primit 860.000 de dolari pentru cunoștințele care ar putea face posibilă dezvoltarea noului model electric.

Fern a declarat că „ne bucurăm că putem participa la efortul Daimler de a reduce emisiile din sectorul transportului de marfă rutier fără a reduce capabilitatea camioanelor de a transporta bunuri pentru consumatori, dar și materiale pentru diverse industrii.”

Daimler Truck lucrează încă din anul 2009 la proiectarea unui model de camion alimentat de pile de combustie cu hidrogen, iar în 2020, compania a semnat un acord de colaborare cu Volvo Trucks pentru ca cele două companii să dezvolte împreună un astfel de model de vechiul comercial.

Anul trecut în iunie, am scris despre faptul că Volvo Trucks a început testarea camioanelor cu pile de combustie cu hidrogen care pot atinge o autonomie de 1.000 de kilometri, un obiectiv similar cu eforturile din prezent a producătorului german de camioane.