Potrivit Electrive, Paul van Vuuren, CEO al VDL Bus & Coach, a declarat că „prin proiectul Anubis, vom utiliza baterii provenite de la 43 de autobuze electrice VDL care au fost operate de către Transdev în Eindhoven începând cu 2016.”

„Aceste vehicule vor fi echipate cu pachete de baterii mai mari, însă cele vechi încă au suficientă capacitate rămasă pentru a putea fi utilizate în sisteme staționare”, a adăugat acesta.

Sistemul de baterii actual a fost montat în Moerdjik, Olanda și este compus din mai multe pachete de baterii de la autobuze electrice, iar capacitatea sa totală este de 7.5 megawați.

Companiile lucrează la proiecte similare în Germania, SUA și UK și speră ca în următorii ani să poată ajunge la o capacitate instalată totală de 3 GW.

RWE folosește în prezent un sistem mai mic format din baterii de la autovehicule Audi în Germania, iar compania caută moduri prin care să scaleze acest proiect și să implementeze baterii mai mari de autobuze.

Potrivit lui Roger Miesen, CEO al RWE Generation, compania „demonstrează că provocările tehnice legate de construirea și operarea unei astfel de unități energetice pot fi depășite.”

Fără a detalia prea mult acest subiect, el a menționat pe scurt și „reciclarea de înaltă calitate” a bateriilor, odată ce acestea ajung la finalul duratei de operare ca sisteme secundare de alimentare.

Dacă toate mașinile, autobuzele și camioanele din Olanda vor fi alimentate de baterii începând cu 2030, proiectul Anubis va avea circa 150.000 de tone de baterii pe care să le implementeze în sisteme de stocare a energiei sau pe care să le recicleze.