Încă de la început, sustenabilitatea în centrul strategiei Flix. În viziunea fondatorilor companiei de mobilitate, călătoriile sustenabile la prețuri accesibile sunt un drept la care toată lumea ar trebui să aibă acces.

"Mobilitatea sustenabilă a fost de la început în ADN-ul Flix. Cu o tehnologie care permite planificarea inteligentă a rutelor, parteneriate puternice pentru a explora cum putem atinge neutralitatea emisiilor de carbon și extinderea rețelei noastre, suntem pe drumul cel bun," a declarat André Schwämmlein, co-fondator și CEO al Flix.

În 2022, numai prin utilizarea unor vehicule de ultimă generație și prin încurajarea oamenilor să aleagă opțiunile de călătorie colectivă în locul autoturismelor personale și al altor moduri de transport, au fost evitate 818.000 de tone de CO2.

Din 2015, peste 98.000 de tone de CO2 au fost compensate, ceea ce echivalează cu peste 3,7 miliarde de km parcurși de FlixBus.

La nivelul reducerii impactului asupra mediului înconjurător, transformarea flotei joacă un rol cheie pentru Flix. Compania a fost pionierul primelor autocare electrice și al panourilor solare pe distanțe lungi, a lansat linii de biogaz și biocombustibil colza și și-a unit forțele cu actori importanți din industrie pentru a încuraja utilizarea unor sisteme de propulsie alternative pe rutele lungi: exemple în acest sens includ acordul cu Freudenberg Sealing Technologies și ZF pentru lansarea primului autocar alimentat cu hidrogen verde din Europa și parteneriatul cu Daimler Buses pentru dezvoltarea unui sistem de propulsie complet electric pentru autocarele de cursă lungă.

"Anul 2022 a fost cel mai de succes an de până acum. Acest lucru arată că Flix este mai mult ca niciodată poziționat pe o piață în creștere, extrem de atractivă - noi reprezentăm mobilitatea modernă, sustenabilitatea și digitalizarea. Și suntem abia la început", spune André Schwämmlein, co-fondator și CEO al Flix.

Compania a anunțat că estimează o creștere a veniturilor de cel puțin 20% pentru 2023 și intenționează să continue să investească în extinderea serviciilor FlixBus, cât și a FlixTrain. În plus, sustenabilitatea va continua să fie în centrul strategiei de creștere a Flix Group.

FlixBus și FlixTrain au transportat peste 38 de milioane de călători în Europa în 2022

În ciuda restricțiilor de călătorie impuse de COVID-19 în multe țări în primul trimestru al anului, peste 60 de milioane de persoane au călătorit cu autocarul și trenul pe distanțe lungi prin intermediul serviciilor oferite de Flix și de partenerii săi. La nivel global, Flix operează în 40 de țări de pe 4 continente.

Flix operează în 35 de țări europene, deservind un total de aproape 3 000 de destinații. În timp ce își consolidează poziția de lider pe piețe cheie precum Germania, Franța, Italia sau Polonia, FlixBus și-a extins oferta de călătorii și în noi piețe, precum Portugalia, Regatul Unit și Țările Baltice. În total, FlixBus și FlixTrain au transportat peste 38 de milioane de călători în Europa în 2022.

În regiune, în 2023 Flix își propune să consolideze cooperarea cu operatorii locali, să crească numărul de destinații la nivel internațional și să îmbunătățească și mai mult oferta pentru zonele izolate cu o conectivitate redusă.

Anul trecut, compania a început să opereze primele linii verzi între București și Istanbul, conectând Turcia la rețeaua europeană a Flix. Din 2019, liderul pieței turcești, Kamil Koç, face parte din grupul Flix, deservind peste 300 de destinații și aducând mobilitatea verde și inteligentă pentru locuitorii din Turcia.

Anul trecut, peste 13 milioane de pasageri au utilizat serviciile Kamil Koç, ceea ce face din Turcia una dintre cele mai mari și mai importante piețe de transport cu autocarul pe distanțe lungi din întreaga lume.

Sub umbrela Flix North America, pasagerii Greyhound și FlixBus au acces la o rețea extinsă care ajunge la aproape 2.300 de destinații în Statele Unite, Canada și Mexic. Anul trecut, mai mult de 8 milioane de pasageri au folosit FlixBus și Greyhound în America de Nord.

În plus, Flix a început operațiunile în Brazilia în decembrie 2021 și deservește acum 33 de destinații pe cea mai mare piață de transport cu autocarul din America de Sud. Flix va continua să își extindă rețeaua în regiune și în 2023.

O nouă țară intră în rețeaua Flix în 2023

Următoarea etapă a expansiunii globale pentru FlixBus va fi lansarea operațiunilor în Chile în 2023. După Brazilia, Chile va fi a doua piață FlixBus din America de Sud și a 41-a țară din lume cu autocare verzi pe distanțe lungi pe șosele.

FlixTrain va fi, de asemenea, o parte esențială a expansiunii Flix în viitor și va juca un rol crucial în modelarea peisajului mobilității.

Alimentată de evoluțiile pozitive la nivel de reglementare, calea ferată europeană a devenit o piață de creștere promițătoare. Recent, FlixTrain a anunțat că va face parte din serviciile pilot ale UE pentru a stimula transportul feroviar transfrontalier în anii următori, cu conexiuni între Germania și Elveția, precum și între Germania și Suedia.

Flix a operat primele trenuri ecologice pe distanțe lungi în 2018, a inițiat un proiect-pilot pentru autocare pe distanțe lungi complet electrice în 2018 și a lansat primele autocare pe distanțe lungi alimentate cu biogaz din UE în 2021.