Potrivit Clean Tehnica, unele companii aeriene, și chiar compania din industria aerospațială Airbus, au decis să investească în Captarea și Stocarea Directă a Carbonului din Aer (DACCS).

Air Canada, Lufthansa Group și easyJet se numără printre companiile care au semnat scrisori de intenție „pentru explorarea oportunităților pentru o rezervă viitoare de credite provenită din eliminarea directă a carbonului.”

Creditele pentru eliminarea carbonului le permit companiilor să opereze așa cum o făceau în mod obișnuit, însă partenerii care le vând aceste credite trebuie să compenseze aceste emisii prin acțiuni climatice, cum ar fi captarea carbonului sau plantarea copacilor.

În loc să capteze emisiile eliberate de motoarele avioanelor, proces care ar fi foarte dificil de realizat, partenerii Airbus vor capta și stoca contra-cost echivalentul în carbon al emisiilor unui zbor.

În vreme ce tehnologia DACCS nu este încă dovedită ca fiind foarte eficientă, aceste companii au căzut de comun acord că le oferă cea mai bună șansă în reducerea amprentei de carbon, în vreme ce oficialii Airbus adaugă faptul că implementarea ei se îmbină cu dezvoltarea avioanelor pe bază de Combustibil Sustenabil pentru Aeronave.

DACSS nu este încă în stadiul final și probabil nu va fi în viitorul apropiat, astfel că liniile aeriene vor opta pentru achiziționarea de credite de eliminare a carbonului începând cu 2025 pentru a-și compensa emisiile.

Aceste credite vor fi furnizate de partenerul Airbus 1PointFive, întrucât compania franceză vrea să cumpere credite în valoare de 400.000 de tone de emisii în următorii patru ani.

Julie Kitcher, vicepreședinte executiv pentru comunicare și afaceri corporative la Airbus, a declarat că „observăm deja un interes puternic din partea companiilor aeriene de a explora soluții de eliminare a carbonului scalabile și accesibile. Primele scrisori de intenție marchează un pas concret spre utilizarea acestei tehnologii promițătoare atât pentru planul pentru decarbonizare al Airbus, cât și pentru ambiția sectorului aviatic de a ajunge la neutralitate climatică până în 2050.”

În același timp, președintele 1PontFive, Michael Avery, a declarat că „suntem încântați să ne alăturăm Airbus. Creditele provenite din captarea directă a carbonului sunt o soluție practică și accesibilă pe termen scurt care permit industriei aviatice să avanseze în ce privește eforturile sale de decarbonizare.”

„În vreme ce ne aflăm în stadiul incipient al unei călătorii lungi și mai este mult de muncă, această tehnologie este una dintre cele mai importante, printre care se numără și combustibilul sustenabil pentru aeronave și dezvoltarea de avioane mai noi și mai eficiente, pentru decarbonizarea sectorului aviatic”, a adăugat directorul principal al afacerilor de mediu de la Air Canada, Teresa Ehman.