Potrivit CleanTehnica, printre membrii fondatori ai AMI se numără Universitatea din Stuttgart, Airbus, Deutsche Bahn, Diehl Aerospace, Droniq, Aeroportul din Munchen, Crucea Roșie, Telekom. Aceste companii și instituții de învățământ vor cerceta și propune diferite soluții care pot conduce la realizarea unor taxiuri zburătoare alimentate de motoare electrice, capabile să transporte persoane între orașe apropiate, de exemplu, sau dintr-un colț al altuia al unui oraș de dimensiuni mai mari.

Pentru început, o parte dintre partenerii Air Mobility Initiative se vor concentra pe aspectele de infrastructură, legale și sociale ale implementării acestui mod de transport pe viitor.

Alți parteneri, precum, cercetătorii de la Universitatea din Stuttgart, lucrează la soluții pentru răul de mișcare, de exemplu, unul dintre efectele acestui gen de transport – pentru că ar urma să zboare în orașe, este posibil să existe turbulențe, dar și faptul că zborul la frecvențe mai mici ar putea produce, de asemenea, disconfort atât pasagerilor cât și piloților.

Lucrul la proiectele din inițiativa AMI a demarat în luna ianuarie a acestui an, iar zborurile de test vor ave loc în regiune Ingolstadt. Inițiativa are o finanțare în valoare de 17 milioane de euro oferită de autoritățile din regiune Bavariei. Alte 24 de milioane de euro vin de la guvernul federal.

La aceste sume se adaugă și fondurile puse la bătaie de companiile și instituțiile implicate în acest proiect, suma totală pentru aducerea pe piață a unor taxiuri zburătoare alimentate de energie electrică fiind de circa 86 de milioane de euro pentru următorii 3 ani.

”Transportul aerian electric are capacitatea de a îmbunătăți transportul public, aeroporturile și serviciile de mobilitate rapidă. Poate fi prietenos cu mediul, sigur și lipsit de zgomot”, a precizat Andreas Thellmann, șeful Air Mobility Initiative.