Reuters scrie că fabrica va folosi ulei pentru gătit uzat pe care îl va transforma într-o formă de combustibil sustenabil pentru aeronave, strategie prin care a atras deja mai mulți clienți. Totuși, compania se teme că reticența autorităților europene de a investi în astfel de proiecte va crea dificultăți în această industrie.

Oliver Fernandez, directorul Ripsol pentru combustibilii pentru aeronave din Madrid, a declarat că „(în Europa) există o instabilitate legală și o mașinărie de reglementare foarte complexă și descurajatoare cu privire la noile soluții.”

Sectorul aviatic european ar trebui să implementeze 10% combustibil sustenabil până în 2030 pentru reducerea emisiilor din industrie.

Până în prezent, SAF-ul reprezintă doar 1% din amestecul de combustibili al Uniunii Europene, iar soluția nu este una ieftin de implementat, întrucât costă de cinci ori mai mult decât kerosenul.

„Europa trebuie să înceapă să își sprijine producția proprie de SAF pentru a se asigura că nu rămâne în urmă”, a adăugat Fernandez.

Compania finlandeză Neste, unul dintre cei mai mari producători de SAF la nivel global, vrea să își extindă operațiunile în Europa, însă susține că problema se află în provocarea de a găsi materie primă pentru transformarea SAF-ului.

Jonathan Wood, vicepreședintele combustibililor regenerabili pentru aeronave, a declarat că „în 2026, vom avea 6.5 milioane de tone... de capacitate de produs regenerabil, dintre care o treime va fi capacitate pentru SAF. Adică 2.2 milioane de tone. Asta înseamnă puțin sub 1% din cererea de combustibili pentru aeronave la nivel global.”

British Airways a anunțat investiții de 865 de milioane de dolari în combustibil sustenabil pentru aeronave, însă acest lucru a fost suficient pentru asigura doar 25% din ținta de aprovizionare pentru 2030. Asta înseamnă că va mai fi nevoie de câteva miliarde pentru a atinge cu adevărat obiectivele de sustenabilitate.

Poate că avioanele pe baterii sau pe hidrogen pot fi alternativa de care avem nevoie, cel puțin asta este viziunea celor de la Wright Electric, o companie care își propune să aducă pe piață avioane cu o capacitate de 100 de pasageri înainte de 2026.