Energy Daily scrie că Michaela Burke Stevens, unul dintre autorii principali ai studiului, a declarat că „pilele de combustie cu hidrogen au un potențial mare pentru stocarea și conversia energiei, folosind hidrogenul drept combustibil alternativ pentru cei fosili. Însă în prezent încă este destul de costisitor să lucrăm cu pile de combustie.”

Potrivit acesteia, problema este că pilele de combustie se bazează pe catalizatori care sunt fabricați din materiale ce fac parte din familia platinei (PGM). Astfel, ea și colegii ei s-au concentrat asupra descoperirii de soluții alternative prin care să producă catalizatori mai accesibili, fără a compromite aspectele legate de performanță sau siguranță. Găsirea unui material înlocuitor potrivit poate fi o provocare, pentru că ceea ce ar putea funcționa în laborator, s-ar putea să nu fie o soluție foarte bună pentru mediul real de testare.

Echipa de experți a înlocuit catalizatorii pe bază de PGM cu cei fabricați din argint, însă acest lucru a presupus mai multe schimbări la nivelul întregii pile de combustie, cum ar fi înlocuirea lichidului din interior cu o cameră de vid.

Prin colaborarea cu experții de la Technion, cercetătorii au determinat că tehnologia inovatoare poate fi reprodusă și aplicată la scară largă în producția comercială de pile de combustie.

Cele două echipe au descoperit că, schimbând catalizatorii PGM cu modele realizate din argint, performanța nu a fost sacrificată sub nici o formă, în schimb prețul final al produsului a fost semnificativ redus. Acum, oamenii de știință se vor concentra asupra dezvoltării de tehnologii mai ambițioase.

„Putem încerca să renunțăm complet la materiale bazate pe platină”, a spus Tom Jaramillo, directorul SUNCAT. Dario Dekel, profesor specializat în inginerie chimică în cadrul Technion, a adăugat că „acest progres aduce beneficii foarte mari în ce privește cercetarea pilelor de combustie în cadrul academiei, cât și pentru dezvoltarea catalizatorilor în industrie.”