Potrivit CNBC, nava, care se cheamă Saint-Malo, va avea o baterie cu o capacitate de 11.5 megavați oră, iar oficialii companiei au adăugat faptul că „este aproximativ dublă față de capacitatea bateriilor folosite pentru sistemele de propulsie hibrid de pe nave.”

Compania a declarat că noua navă va fi livrată în 2024, iar la scurt timp după aceea, o alta i se va alătura și va fi, de asemenea, hibrid.

Navele hibrid funcționează asemănător mașinilor și autobuzelor hibrid, ceea ce înseamnă că folosesc motoare cu ardere internă, motoare electrice sau ambele în același timp.

Brittany Ferries a anunțat că un total de trei nave vor fi produse de Stena RoRo folosind tehnologia pusă la dispoziție de către compania finlandeză Wärtsilä.

Hakan Agnevall, CEO al Wärtsilä, a declarat că „bateria de dimensiuni mari ne va ajuta să operăm navele la capacitate maximă, utilizând sistemul de propulsie pentru a naviga către și în afara porturilor fără emisii, chiar și pe vreme neprielnică.”

Adopția unui număr cât mai mare de nave hibrid și electrice este importantă când vine vorba despre decarbonizarea sectorului transportului, întrucât navele tradiționale eliberează un număr mare de emisii.

Federația Europeană pentru Transport și Mediu a declarat că navele reprezintă „o sursă semnificativă de consum de petrol și de emisii în UE.”

Datele puse la dispoziție de Eurostat susțin că transportul maritim utilizează „12.2% din totalul combustibilului pentru transport.”

În plus, potrivit Agenției Internaționale pentru Energie, transportul naval internațional a fost responsabil pentru 2% din totalul emisiilor sectorului energetic în 2020.

Søren Skou, CEO al Moller-Maersk, una dintre cele mai importante companii de transport la nivel internațional, a declarat că „trecerea către combustibili verzi va veni cu un preț”, însă el este de acord că beneficiile pe termen lung cântăresc mai mult decât provocările.