Transportul pe apă eliberează anual în jur de 3% din emisiile totale de carbon ale planetei, însă electrificarea a fost dificilă atât pentru transportul de persoane, cât și pentru cel de mărfuri, din cauza ineficienței ambarcațiunilor clasice.
Ambarcațiunile produse de Candela, cu un sistem computerizat de aripi portante, folosesc cu până la 80% mai puțină energie comparativ cu navele clasice, lucru care permite autonomii și viteze mai mari. Operatorii care aleg să folosească astfel de ambarcațiuni pot beneficia de costuri mai mici de operare, ceea ce încurajează achiziția de nave nepoluante.
Ambarcațiunile Candela sunt echipate cu senzori și tehnologii sofisticate, care permit rularea în confort chiar și pe ape tulburi, iar pentru că nu creează valuri, aceste ambarcațiuni pot fi operate la viteze mult mai mari decât cele obișnuite.
Bruno Thivoyon, CEO-ul Groupe Beneteau, a declarat că „tehnologia de înaltă eficiență dezvoltată de Candela va transforma transportul naval într-o alternativă sustenabilă.”
Noua rundă de investiții va permite scalarea producției modelului P-12, care este foarte cerut de operatori și care este prima navă electrică cu aripi portante din lume. Tehnologia implementată pe acest model poate reduce emisiile cu până la 97.5% comparativ cu ambarcațiunile diesel și le permite operatorilor să reducă la 50% costurile de operare.
Pentru că nu produce aproape deloc valuri, acest model face excepție de la reglementările de viteză, iar din luna iulie de când a devenit operațional în Stockholm, durata călătoriilor efectuate cu ambarcațiunea electrică de la Candela a fost înjumătățită.
„Am petrecut mulți ani perfecționând această tehnologie, iar acum putem scala aceste tipuri de ambarcațiuni”, spune Gustav Hasselskog, CEO-ul Candela.
Printre investitorii care au contribuit la finanțarea recentă se numără EQT Ventures și Ocean Zero LLC, iar fondurile totale atrase de Candela până în prezent se ridică la peste 70 de milioane de euro.
Comentezi?