„Transportul naval este următorul pas pentru electrificarea acestui sector, iar acest lucru se întâmplă acum, a declarat Gustav Hasselskog, fondatorul și CEO-ul Candela.

Tehnologia cu aripi portante a companiei suedeze va ajuta operatorii de transport naval să facă trecerea la nave electrice sustenabile, care oferă călătorii mai rapide, plecări frecvente și un confort sporit față de ambarcațiunile tradiționale, iar costurile de operare vor fi mai mici.

La investiția de 20 de milioane de dolari au participat, printre alții, EQT Ventures și Ocean Zero LLC.

Finanțarea va fi folosită pentru a începe producția în masă a modelului Candela P-12 Shuttle al companiei, care poate transporta până la 30 de pasageri.

Datorită tehnologiilor inovatoare cu aripi portante, P-12 Shuttle folosește semnificativ mai puțină energie comparativ cu ambarcațiunile tradițională, mai precis cu 80% mai puțin curent electric consumat. Astfel, autonomia este de 60 de mile nautice la o viteză de 27 de noduri.

O analiză ipotetică realizată de Stockholm’s Royal Institute of Technology sugerează că, pe parcursul duratei de utilizare a navei, aceasta va avea o amprentă de carbon cu 97.5% mai mică decât navele diesel de aceeași dimensiune. Studiul a luat în calcul producția, utilizarea navelor timp de 30 de ani și reciclarea acestora.

Un mijloc de transport sustenabil care îi ajută pe operatori să economisească

Operatorii de transport public naval pot beneficia de avantajele pe care le oferă Candela P-12 Shuttle, astfel încât costurile de operare pot fi cu 50% mai mici mulțumită întreținerii accesibile și a consumului redus de energie.

„Această nouă investiție va permite utilizarea de mijloace de transport rapide și prietenoase cu mediul pe trasee navale puțin utilizate. P-12 Shuttle ar putea fi un mijloc de transport mai rapid și mai accesibil decât alternativele rutiere și le va asigura profitul companiilor de transport chiar de la început”, a adăugat Gustav Hasselskog.

Candela discută deja cu peste 180 de companii interesate de modelul P-12 Shuttle. Primul operator de transport naval care va folosi ambarcațiunea va fi în Sotckholm și va transporta pasagerii între una dintre suburbii și centrul orașului. Timpii de călătorie vor fi reduși de la 55 de minute cu autobuzul, mașina sau feribotul diesel, la doar 25 de minute cu alternativa electrică de la Candela.

Un alt avantaj al acesteia este că nu creează valuri, ceea ce înseamnă că poate depăși limita de viteză de 12 noduri aplicabilă în căile de navigație din Stockholm, ceea ce înseamnă că va putea efectua mai multe curse decât feriboturile tradiționale.

Experții Candela estimează că, în ce privește transportul naval pe coasă și în regiunile urbane, piața ambarcațiunilor electrice ar putea avea un potențial de 30 de miliarde de dolari.

Sursă foto: Candela