Potrivit Euronews.green, nava se va numi Candela P-12 și este un „feribot zburător” care poate transporta până la 30 de pasageri la o viteză de până la 55 km/h, iar producătorul susține că este cel mai eficient astfel de mijloc de transport de până acum.

Candela este o companie constructoare de ambarcațiuni care a primit numeroase investiții din partea guvernului Suedez, iar compania va desfășura teste în capitala Stockholm pe o perioadă de nouă luni.

Ambarcațiunea va putea „zbura” utilizând trei aripi portante, care îi vor permite să se ridice de la suprafața apei la viteze de peste 33 km/h.

Călătorind deasupra apei, nava își poate îmbunătăți coeficientul aerodinamic și poate călători la viteze mai ridicate și pe distanțe mai mari.

Compania susține că P-12 își poate reduce consumul de energie per pasager cu 95% comparativ cu ambarcațiunile tradiționale care transportă oameni.

Noul tip de barcă ar putea ajuta la rezolvarea altor probleme generate de transportul pe apă, cum ar fi valurile pe care o ambarcațiune le generează în lateral la viteze mai ridicate și care pot pune în dificultate alte bărci sau pot cauza probleme pe țărm.

În plus, oficialii Candela susțin că răul de mare nu va mai fi o problemă cu P-12.

Erik Eklund, vicepreședinte al navelor comerciale la Candela, a declarat că „nicio altă navă nu are un astfel de sistem de stabilizare. Călătoriile în P-12 pe vreme nefavorabilă va fi la fel de confortabil ca o călătorie cu un tren modern: este liniștit, lin și stabil.”

Întrucât transportul maritim este una dintre cele mai populare metode de transport din capitala Suediei, oficialii locali vor să înlocuiască cele 70 de nave de transport diesel cu modele noi electrice.

Gustav Hemming, vicepreședinte al Consiliului Administrativ Regional din Stockholm și responsabilul pentru transportul public pe mare, a declarat că „avem nevoie de noi tehnologii care sunt mai bune pentru feriboturi. Asta pentru că, în prezent ele sunt atractive, însă nu sunt foarte evoluate.”

„Ele au un impact asupra mediului înconjurător. Nu sunt foarte eficiente din punct de vedere energetic și au un impact negativ asupra climei”, a adăugat el.

Noul model Candela-12 va naviga prima dată în Stockholm, însă reprezentanții companiei susțin că peste 600 de municipalități, orașe și operatori de transport sunt interesați de operarea unei ambarcațiuni atât de eficiente, ceea ce înseamnă că ea ar putea fi folosită chiar și de alte țări.

Sursă foto: Candela