Potrivit Electrive, bateriile și sistemele acestora sunt bazate pe o tehnologie dezvoltată chiar de producător.

Cu o capacitate utilizabilă de 864kWh, vehiculul electric pentru distanțe lungi ar trebui să atingă o autonomie de 576 de kilometri cu încărcătură maximă, însă cu un traseu sau greutate optimizate, camionul poate parcurge până la 640 km.

Datorită acestor numere, oficialii companiei au declarat că „transportul de marfă pe distanțe lungi nu mai sunt rezervate doar pentru camioanele pe hidrogen sau cele diesel.”

Bateria, care din cauza dimensiunilor a fost montată atât între punți, cât și în spatele cabinei șoferului, poate fi încărcată la o viteză maximă de 350 kW.

Camionul poate fi lansat în Elveția începând cu finalul anului 2023 și este pus în mișcare de un motor electric de 500kW cu o cutie de viteze cu o singură treaptă dezvoltată tot de către Designwerk.

Fondatorul companiei și membru al consiliului de conducere Tobias Wülser a declarat că „bateriile de capacitate ridicată fac eficiența energetică a camioanelor electrice și mai aparentă.”

„În acest caz, vehiculul nostru electric consumă cu 52% mai puțină energie decât un vehicul electric”, a adăugat el.

Volvo Group a cumpărat 60% din Designwerk anul trecut, întrucât compania suedeză este interesată de tehnologiile pentru electromobilitate ale producătorului elvețian.

Sursă foto: Designwerk