Conform New Atlas, capul tractor ar fi „primul din lume alimentat cu amoniac” și poate stoca până la 900kWh putere.

Cu un timp de alimentare de aproximativ opt minute, este de înțeles de ce acest camion are potențialul de a deveni un favorit în rândul industriei de transport.

Potrivit experților, amoniacul este mai potrivit când vine vorba de depozitarea hidrogenului decât chiar hidrogenul însuși și poate fi utilizat de industriile care au nevoie de surse cu densitate mare de energie, precum transportul naval sau cel rutier de marfă, de exemplu.

Amoniacul are două avantaje principale în fața hidrogenului, primul fiind faptul că este un lichid care este stocat la temperatură și presiune ambientală, ceea ce îl face mai sigur și mai ușor de depozitat, transportat și manevrat.

Al doilea avantaj este densitatea energetică, iar amoniacul ar putea susține de trei ori mai multă energie decât hidrogenul în ceea ce privește volumul și de peste 20 de ori mai mult decât bateriile litiu-ion.

Totodată, amoniacul poate fi produs curat, fără emisii dăunătoare mediului sau oamenilor și deși are propriile dezavantaje, el reprezintă o alternativă pentru anumite aplicații.

Camionului îi vor fi evaluate performanțele în cursul acestei luni la o unitate specializată de testare pentru a se determina cât de potrivită este această tehnologie.

Sursă foto: Amogy