Potrivit Biodiesel Magazine, tehnologia celor de la Alder Fuels permite companiei să proceseze eficient reziduurile forestiere și biomasa regenerativă pentru a o transforma în combustibili sustenabili cu conținut redus de carbon pentru aeronave.

Noul tip de combustibil poate fi produs la rafinăriile existente, utilizând echipamentul și infrastructura din prezent, în vreme ce Alder speră să finalizeze construcția primei fabrici până în 2024.

Sheila Remes, vicepreședinte pentru sustenabilitate la Boeing, a declarat că „pe măsură ce lucrăm la decarbonizarea industriei aviației civile până în 2050, știm că va fi necesară o cantitatea de 700-1000 de ori mai mare de SAF.”

„Mai știm și că, potrivit Departamentului pentru Energie al SUA, reziduurile agricole și forestiere din țară ar putea furniza suficientă materie pentru producția suficientă de SAF încât să înlocuim 75% din combustibilul pentru aeronave americane. Parteneriatele precum cel cu Alder ne permit să scalăm producția combustibilului sustenabil pentru aeronave”, a adăugat ea.

Aeronavele Boeing vor fi folosite pentru testarea eficienței și siguranței noului tip de combustibil înainte ca acesta să fie implementat la scară largă.

Anul trecut, producătorul american din industria aviatică a declarat că vrea să construiască avioane 100% compatibile cu SAF până în 2030, iar în același timp va lucra cu companii de pe glob pentru a se asigura că rezervele de combustibil vor fi suficiente pentru tranziția energetică.

Bryan Sherbacow, CEO-ul Alder Fuels, a declarat că „tehnologiile Alder oferă un viitor pentru colectarea energiei necesare pentru alimentarea aeronavelor în loc să săpăm după ea, prin convertirea biomasei disponibilă la scară largă în SAF.”

„Acum putem scala aceste rezerve pentru a face față cererii industriei aviatice. Parteneriatul cu Boeing va crește disponibilitatea combustibilului sustenabil pentru aeronave la nivel global, va pune accent pe politicile concentrate pe sustenabilitate și va favoriza economiile globale”, a adăugat el.