Potrivit Reuters, EVE Energy a semnat un contract pentru a deveni cel mai mare furnizor de baterii al BMW pentru următoarele generații de mașini electrice care ar putea apărea pe piața din Europa undeva în 2025.

Anul acesta, Tesla a început producția noului tip de baterii cilindrice care au un diametru de 46 mm și o lungime de 80 mm, despre care se spune că ar îmbunătăți autonomia și ar reduce costurile de fabricație comparativ cu bateriile 2170.

Compania chineză EVE Energy vrea să asambleze baterii similare cu cele ale Tesla la o fabrică specializată ce urmează să fie construită în centrul țării.

În prezent, BMW utilizează baterii prismatice cu formă dreptunghiulară care au devenit norma în lumea mașinilor electrice, datorită faptului că pachetele ce conțin aceste baterii au o densitate mai mare, iar astfel costul de producție este mai mic.

Cu toate acestea, celulele cilindrice ar putea deveni alternativa mai accesibilă, întrucât avansurile tehnologice le-au permis să aibă o densitate energetică mai mare.

CATL, unul dintre cei mai importanți producători de baterii, ar putea fi o altă companie care să furnizeze baterii cilindrice pentru BMW, începând din 2025.

Datorită înțelegerii cu producătorul german de autovehicule, EVE a anunțat în martie intenția de a construi o fabrică pentru producția bateriilor cilindrice în Debrecen, Ungaria, care ar fi prima astfel de fabrică de pe continent.

Tot în Debrecen BMW vrea să construiască prima fabrică 100% sustenabilă, numită iFactory, unde producătorul german va fabrica generațiile viitoare de mașini electrice.

CATL vrea, de asemenea, să ridice cea mai mare fabrică de baterii din Europa în Debrecen, întrucât producătorul chinez de baterii speră ca această unitate să aibă o capacitate anuală de producție de 100 GWh.