Potrivit Electrive, oficialii BMW au declarat că producătorul de vehicule vrea să ofere un model în serie limitată iX5 alimentat cu hidrogen până la finalul acestui an.

BMW ar putea începe producția în serie a vehiculelor electrice alimentate cu hidrogen din 2025, iar tehnologia necesară pentru această tranziție va fi furnizată de către Toyota.

Producătorul german a prezentat varianta pe hidrogen a lui iX5 la IAA Mobility în septembrie 2021, iar producția în serie limitată ar putea începe peste câteva săptămâni. Primele astfel de vehicule ar putea fi livrate până la finalul lui 2022.

În vreme ce pilele de combustie cu hidrogen sunt furnizate de către Toyota, tehnologiile și componentele care alcătuiesc sistemul de propulsie sunt dezvoltate de către compania bavareză.

Rezervorul cu hidrogen poate stoca până la 6 kg de hidrogen, iar pila de combustie poate livra o putere de până la 125 kW.

Motorul electric al celor de la BMW poate avea nevoie chiar și de 275 kW în anumite situații, iar dacă mașina are nevoie de o putere mai mare decât cea pe care o poate furniza pila de combustie, un sistem secundar de baterii va suplimenta restul de energie necesară.

BMW vrea ca mașinile electrice să reprezinte 50% din cifra de vânzări până în anul 2030, iar potrivit șefului de vânzări al BMW, Pieter Nota, „dacă rata de adopție rămâne ca cea din prezent, putem atinge acest obiectiv chiar și cu unul sau doi ani mai repede.”

„Am observat că tehnologiile care folosesc pile de combustie cu hidrogen sunt foarte relevante pentru SUV-uri. Lucrăm în acest sens la mai multe proiecte cu Toyota”, a adăugat el.