Reuters scrie că propunerea, aprobată de mai mulți reprezentanți europeni, vrea să încurajeze creșterea cererii și disponibilității de SAF pe continent, lucru care ar duce la reducerea emisiilor provenite din arderea kerosenului.

De asemenea, furnizorii de combustibil ar putea livra o cotă fixă de SAF (2%) către toate aeroporturile UE în 2025, urmând ca în 2030, cota să crească la 6%, în 2035 la 20%, respectiv la 70% până la jumătatea secolului.

În același timp, începând cu anul 2030, 1.2% din combustibilii folosiți pentru alimentarea aeronavelor vor trebui să fie sintetici, iar cota ar putea ajunge la 35 de procente în 2050. Principalul avantaj al combustibililor sintetici este acela că aceștia sunt fabricați folosind emisii de carbon captate din atmosferă, ceea ce înseamnă că emisiile eliberate pe timpul arderii acestora se echilibrează cu carbonul captat.

În prezent nu este produsă o cantitate foarte mare de astfel de combustibili, iar prețul lor este destul de mare comparativ cu cei tradiționali.

Airlines for Europe, cea mai mare asociație de linii aeriene din UE, a declarat că „cele cinci asociații aviatice europene principale reprezentând companii aeriene, aeroporturi, furnizori de servicii de navigație și companii aerospațiale sunt de acord cu implementarea noilor reglementări pentru sectorul aviației Uniunii Europene și așteaptă momentul în care SAF-ul va fi disponibil la nivel global.”

Înainte de a deveni lege, propunerea trebuie aprobată de către toate statele membre UE.