Printre cele mai importante categorii incluse în raport se numără strategia de sustenabilitate, promovarea unei alimentații sănătoase și combaterea risipei alimentare, lupta împotriva poluării cu plastic, reducerea amprentei de carbon, dar și economia circulară și proiectele implementate, oamenii din companie și comunitățile sustenabile.

Datele incluse cuprind atât perioada 1 ianuarie 2021 – 31 decembrie 2021, cât și pe an glisant, pentru perioada 1 octombrie 2020 – 30 septembrie 2021, și marchează și un moment aniversar, întrucât în 2021, Auchan a sărbătorit 15 ani pe piața din România.

În raport sunt prezentate, printre altele, informații privind strategia de sustenabilitate, performanța din perspectiva dezvoltării durabile, acțiunile concrete întreprinse, proiectele majore în care compania e implicată, dar și obiective pentru viitor.

Corina Dospinoiu, Responsabil CSR Auchan Retail România, a declarat că „lansarea celui de-al doilea Raport de Sustenabilitate reprezintă modul voluntar prin care am decis să comunicăm transparent și să punem la dispoziția tuturor stakeholderilor rezultatele și impactul acțiunilor noastre în 2021 privind sustenabilitatea în Auchan.”

„În raport, veți regăsi viziunea, proiectele și eforturile noastre constante de a contribui la crearea unui climat de proximitate și echitabil față de angajați, comunități și parteneri”, a adăugat aceasta.

Auchan promovează o alimentație sănătoasă și susține producătorii locali, colaborând cu peste 85% furnizori din România, iar gama alimentară este formată din peste 90% produse de la companii din România, având în prezent 24 de filiere proprii.

Rezultatele activității Auchan în 2021

Retailerul luptă împotriva risipei alimentare și a poluării cu plastic și a adoptat măsuri pentru a reduce amprenta de carbon, promovând angajamentele sociale. Anul trecut, Auchan a contribuit la reciclarea a 14.000 tone de deșeuri la nivel de magazine, iar prin programul „Zero Risipă”, extins și în 14 magazine de proximitate (supermarketuri și magazine MyAuchan) a ajutat la salvarea a 4,3 milioane de produse alimentare, dar și evitarea a peste 4000 de tone de CO2 de a ajunge în natură.

De asemenea, ambalajele produselor gastro marcă proprie Auchan au devenit în proporție de 100% eco friendly.

Totodată, din mai 2021, Auchan a eliminat din magazine toate ambalajele de unică folosință din plastic. Și în 2021 Auchan a continuat parteneriatul cu „Banca pentru Colectarea și Distribuirea Alimentelor” contribuind și încurajând donațiile de alimente.

Tot la nivel de reciclare, prin demersul de colectare a uleiului alimentar uzat, inițiat în octombrie 2019, s-au colectat peste 220.000 de litri de ulei până la finalul anului 2021, compania responsabilizând consumatorii casnici și contribuind la educarea către un consum responsabil.

Auchan a lansat în ianuarie 2021 proiectul „O nouă viață”, axat pe economia circulară a textilelor, o premieră pe piața locală de retail. Proiectul este parte a strategiei companiei de reducere a amprentei de carbon, prin intermediul căruia hainele deja purtate sunt reutilizate, fiind extins treptat, iar la finalul anului au fost deschise 12 shop-in-shop-uri în magazinele din toată țara.

De asemenea, Proiectul de Colectare și Reciclare a Textilelor inițiat în 2020, prin care au putut fi donate produse pentru reciclare sau pentru ajutarea familiilor defavorizate, a continuat și în 2021.

Auchan semnează acorduri cu toți partenerii săi, prin care aceștia se angajează să respecte politicile sale de sustenabilitate, printre care se numără impactul asupra mediului sau prezentarea unor oferte ce susțin responsabilitatea socială, iar în 2021 toți furnizorii de marfă au folosit în flotele lor doar vehicule care îndeplinesc standardul Euro 5 sau Euro 6.

Contribuțiile Auchan la nivel social în 2021

La nivel de colaborări, compania sprijină peste 40 de proiecte sociale. Printre altele, pe parcursul lui 2021 a continuat colaborarea cu Fundația FARA, al cărei scop principal este acela de a combate sărăcia prin educație, donând peste 300.000 de lei pentru cauze sociale.

În raport sunt prezentate și date despre companie în calitate de angajator responsabil. În cadrul Auchan România este promovată egalitatea de șanse, angajații având numeroase beneficii și posibilități de dezvoltare. Auchan sprijină egalitatea de gen, iar peste 53% din funcțiile de management sunt ocupate de femei.

Anul trecut, Auchan a continuat Programul de Sustenabilitate Personală al angajaților lansat în 2020, oferind tuturor celor peste 8000 de angajați posibilitatea de a se implica în diverse acțiuni de sustenabilitate și responsabilitate socială, la acțiunile demarate în 2021 luând parte peste 3.900 de angajați Auchan România.