Potrivit Euronews.green, raportul organizației analizează reprezentanții programului său, numit ReSource, care a fost lansat în 2019 pentru a încuraja 100 de companii să reducă consumul de plastic cu 50 de milioane de tone.

De la introducerea acestei inițiative, companiile au reușit să reducă utilizarea de mase plastice cu 3.100 de tone și să crească conținutul de materiale reciclate cu 35%.

În ciuda acestui progres, experții WWF au declarat că opt companii au trimis 43% din deșeurile de plastic generate către gropi de gunoi, alte nouă procente au fost incinerate, iar 15% nu au fost administrate corespunzător.

Greenwashing-ul este o problemă serioasă, iar unele dintre cele mai mari companii din lume nu reușesc să își respecte promisiunile când vine vorba de sustenabilitate.

Erin Simon, vice-președinte și șeful diviziei de deșeuri din plastic și afaceri la WWF, a declarat că rezultatele arată faptul că reprezentanții programului ReSource sunt transparenți în ce privește soluțiile pe care le implementează pentru a rezolva această problemă. Măsurarea și prezentarea datelor reprezintă pași critici în acest proces.”

„Următorul pas, ceva mai dificil, este creșterea ratei de progres. Va fi dificil, însă încă ne putem atinge obiectivele”, a adăugat acesta.

Totuși, în 2021, opt companii nu au progresat în ce privește administrarea deșeurilor din plastic și folosit în jur de 7.2 milioane de tone de ambalaje nesustenabile.

Dintre acestea, Coca-Cola și Amcor, o companie producătoare de astfel de ambalaje, au folosit 78% din acest total, fiind și cei mai mari utilizatori de ambalaje din plastic.

McDonald's și Starbucks sunt două dintre companiile care au crescut cantitatea de ambalaje din plastic produsă relativ la vânzările acestor companii.

Pentru a reduce cantitatea de plastic pe care o folosesc, companiile și autoritățile trebuie să implementeze politici mai eficiente pentru a preveni acumularea de mase plastice în gropile de gunoi sau în ecosisteme sau incinerarea acestora.

În plus, cercetătorii trebuie să dezvolte soluții inovatoare pentru ambalaje mai sustenabile.

Un astfel de exemplu îl pot reprezenta ambalajele pe bază de alge, care ar putea înlocui materialele plastice din lanțurile fast-food.