Electrive scrie că sistemul de propulsie este compus dintr-o pilă de combustie cu o capacitate de 1.2 megawați, motoarele electrice și sistemele de control și răcire pentru acestea, iar sistemul a fost testat cu succes anul trecut, spun reprezentanții Airbus.

Mathias Andriamisaina, Head of Testing and Demonstration în cadrul proiectului ZEROe, a declarat că „acesta este un moment foarte important pentru noi, întrucât principiile de arhitectură și design ale sistemului sunt identice cu cele care vor sta la baza aeronavelor finale. Trenul de rulare a fost testat la capacitatea maximă de 1.2 megawați, care coincide cu nivelul de putere pe care vrem să îl folosim pentru a demonstra proiectul A380.”

Următorul pas pentru Airbus ar fi testarea capsulei de propulsie în cursul acestui an, iar în viitor, compania de aviație va lucra pentru optimizarea greutății și dimensiunii sistemului de propulsie, astfel încât acesta să corespundă cu specificațiile aeronavelor comerciale.

Pilele de combustie au fost disponibile din anul 2020, însă niciuna nu oferea nivelul de putere necesar pentru a funcționa pe o aeronavă cu o greutate acceptabilă, până în prezent. Modelul folosit pentru teste de compania aeronautică europeană este rezultatul unui efort de colaborare cu ElringKlinge din octombrie 2020, care a dus la formarea unei companii numite Aerostack, care a reușit să proiecteze o pilă de combustie ce poate oferi specificațiile necesare sectorului aeronauticii.

Sursă foto: Airbus