Printre principalele motive enumerate pentru necompletarea Formularului 230 regăsim: nu am știut ce ONG să aleg – 23%, nu știu cum se face acest lucru – 15% și nu am avut timp/nu am fost pe fază – 15%. Datele fac parte dintr-un studiu menit să înțeleagă comportamentul românilor privind donațiile și sunt relevante pentru mediul urban, pentru intervalul 18-65 de ani.

Același studiu arată că principalele domenii către care s-ar îndrepta oamenii pentru donații sunt:

  • sănătatea (32%)
  • ajutorarea copiilor orfani și/sau a bătrânilor singuri (27%)
  • îmbunătățirea educației copiilor (14%)
  • protecția animalelor (12%)

“Oamenii încep să înțeleagă că redirecționarea a 3,5% din impozitul pe venit este o modalitate elegantă și, de ce nu, convenabilă de a dona către ONG-uri. Către cei care fac lucrurile să se întâmple în România, fie că vorbim despre Dăruiește Viață, fie că vorbim despre alte ONG-uri din domeniul protecției sociale, educației etc. Vedem, de altfel, că există doar un procent infim, de 3%, dintre cei care nu completează Formularul 230, care cred că e mai bine ca acești bani să meargă la bugetul de stat.” – Oana Gheorghiu, fondatoare Dăruiește Viață.

Topul trei al metodelor prin care românii ar dona către ONG-uri cuprinde: redirecționarea a 3,5% din impozitul pe venit (58%), transferul bancar (34%) și SMS (31%).

Studiul mai arată că ceea ce i-ar convinge cel mai mult pe oameni să doneze către o organizație non-guvernamentală ar fi rezultatele reale ale proiectelor sale (60%), destinația fondurilor către copii (41%) și transparența în folosirea fondurilor strânse (36%).