Având ca scop răspândirea de metode inovatoare și sustenabile de a susține apicultura încă de la înființarea lor în 2015, Pollenity s-a dedicat cauzei conservării albinelor și implicit impactului acestora în alimentația oamenilor, lucru ce a stat mereu la baza activităților companiei.

Adoptă un Stup este una din inovațiile lor pentru industria mierii, o inițiativă care permite și încurajează clienții să sprijine un apicultor în schimbul livrărilor lunare de miere. Elementele cheie ale acestui program sunt:

  • Mierea provenită de la un singur apicultor nu este amestecată – fiecare dintre cei care adoptă un stup va primi miere de la apicultorul pe care l-au ales.
  • Mierea este testată în laborator - o cerință esențială pentru apicultorii incluși în program și o garanție pentru clienți că vor primi miere pură.

Află mai multe despre Pollenity și cum start-up-ul lansat în 2015 își ajută clienți din peste 15 țări să își protejeze stupii și albinele din interviul nostru cu Sergey Petrov, CEO-ul și cofondatorul Pollenity, și Vladislav Vasiliev, sales manager în cadrul startup-ului.

Un singur stup adoptat susține peste 60.000 de albine și un apicultor onest ce va avea grijă de albinele clienților, care vor primi mierea pe care acestea au produs-o. Tot aceștia au posibilitatea de a își personaliza borcanele de miere, de a interacționa cu albinele și cu apicultorul ales prin intermediul profilului și o vizită la stup în timpul sezonului.

Un plan separat de abonament a fost dezvoltat și pentru clienții corporate pentru a promova responsabilitatea socială în mediul de afaceri. La ora actuală, cel puțini 2000 de stupi au fost adoptați și 200 de clienți corporate sunt implicați în acest program pe tot teritoriul Europei.

De la sosirea în România, Pollenity a semnat contracte cu 11 apicultori locali ce dețin aproximativ 2200 de stupi, operând în locații de pe tot teritoriul țării, precum Moara Vlăsiei, Răcari, Hoghilag, Sat Romanu, Dănești, Caraș Severin, Chechiș, Negostina, Sălciile, Sat Perșunari și Negreni, cu planuri de extindere în viitorul apropiat.

“Suntem extrem de entuziasmați de posibilitatea de a lucra cu apicultorii români și de a le oferi oportunitatea de a utiliza metode și tehnologii moderne care să stabilească un exemplu robust de sustenabilitate. România este un jucător esențial în sectorul apicol la nivel european și global, iar stabilirea unei fundații solide, va seta un exemplu global pentru industria alimentară, în care transparența, trasabilitatea și încrederea sunt cele mai importante valori”, a spus Sergey Petrov, CEO-ul și fondatorul Pollenity.

Întrucât un sfert din producția alimentară globală depinde de albine(potrivit FAO), Pollenity se angajează în protejarea albinelor și în combaterea creșterii ratei de mortalitate prin sprijinirea apicultorilor, oferind în același timp miere autentică clienților care acordă prioritate unui stil de viață sănătos și sustenabil.

Deși Ziua Mondială a Albinelor este o oportunitate de a aduce la cunoștință situația alarmantă, metodele și proiectele inovatoare create de Pollenity reprezintă lupta continuă și esențială în care trebuie să ne implicăm pentru a promova sustenabilitatea și a proteja atât albinele cât și întregul ecosistem ce ne este indispensabil.