Potrivit AZO Cleantech, traficul rutier este principala sursă de zgomot în aceste orașe.

Organizația Mondială a Sănătății a publicat cifre orientative când vine vorba de nivelul de zgomot recomandat, iar dacă acestea sunt respectate, ar putea fi prevenite mai bine de 3.600 de morți cauzate de ischemia cardiacă.

Zgomotul generat de traficul rutier are și ale efecte nedorite, cum ar fi tulburări ale somnului, enervare și o sănătate mintală precară.

Expunerea la niveluri ridicate de zgomot generat de trafic poate avea efecte mai severe prin eliberarea hormonilor de stres, care accelerează ritmul cardiac și cresc tensiunea, iar în final pot duce la depresie și anxietate.

Expunerea la zgomotul generat de traficul rutier a fost estimată cu ajutorul unor hărți puse la dispoziție de țările și orașele care fac parte din cadrul legislativ european, iar rezultatele arată că aproape jumătate dintre cei 123 de milioane de adulți care au participat la studiu au fost expuși la un nivel de zgomot mai ridicat decât cel recomandat.

OMS recomandă ca nivelul de zgomot înregistrat pe o perioadă de 24 de ore să nu depășească 53 de decibeli.

Nu toate capitalele europene sunt la fel, întrucât orașe precum Berlinul își expun mai puțin de 30% dintre locuitori la niveluri de zgomot mai mari decât cele recomandate, în vreme ce în Viena, peste 86% dintre cetățeni sunt expuși la un nivel de zgomot care depășește limita recomandată de OMS.

Studiul a determinat că peste 11 milioane dintre oamenii care locuiesc în orașele analizate sunt enervați de zgomotul generat de traficul rutier.

Ei au descris că enervarea apare atunci când încearcă să desfășoare activități obișnuite, cum ar fi comunicarea, cititul sau somnul.

Sasha Khomenko, cercetător la ISGlobal, a declarat că „datele disponibile ne-au permis să analizăm doar segmentul de populație expus la mai mult de 55 de decibeli, însă limita recomandată de OMS este de 53 de decibeli, iar noi suspectăm că efecte adverse pot apărea și la niveluri mai scăzute de zgomot.”

Mai mult, echipa a avut dificultăți în a interpreta datele din cauza calității slabe a unora dintre hărțile pe care le-au cercetat, pentru că mai puțin de 17% dintre acestea au fost suficient de bune.

Studiul a fost realizat ca parte din European Urban Burden of Disease Project, care a analizat în trecut mortalitatea legată de poluarea aerului și spațiile verzi din orașele europene.

Datele din studiul legat de nivelul de zgomot generat de traficul rutier nu au permis realizarea unui clasament, din cauza inconsistențelor metodologice generate de calitatea slabă a unora dintre hărțile celor 749 de orașe analizate.