Provenance este un startup care le oferă clienților companiilor de retail posibilitateea de a face cumpărături responsabile, atât pentru ei cât și pentru planetă, și să verifice declarațiile acestora privind sustenabilitatea produselor pe care le vând.

Compania cu sediul în Londra a primit 5 milioane de dolari și vizează accelarea dezvoltării platformei pentru a oferi pentru circa 1 miliard de persoane posibilitatea de a alege să cumpere produse care se potrivesc cu valorile lor de responsabilitate socială.

Platforma londoneză ajută brandurile și retailerii să aibă un impact pozitiv în societate și mediu. Clienții care intră pe platformă pot verifica declarațiile acestor branduri privind producția cu zero eemisii de carbon, faptul că folosesc doar ambalaje reciclabile, sau că susțin crearea de locuri de muncă pentru persoane din categorii vulnerabile.

”Luptăm împotriva fenomenului de greenwashing prin transparența pe care o aduce tehnologia în acest proces”, declară Jessi Baker, fondatoarea și CEO-ul Provenance, citată de Tech.eu.

Potrivit unui studiu realizat de Capgemini în 2020 și citat de publicația Tech.eu, 4 din 5 consumatori își schimbă preferințele în ceea ce privește cumpărăturile pe care le efctuează bazându-se pe sustenabilitatea produselor și brndurilor. Totdată, 53% dintre ei recunosc că nu știu să faacă diferența între brandurile care au adoptat cu adevărat principii de sustenabilitate în tot lanțul de producție și distribuție și greenwashing.

Greenwashing-ul, sau dezinformarea ecologică, este o acțiune de dezinformare menită să creeze pentru o companie imaginea de responsabilitate față de mediu, folosid informații false sau fără relevanță.