Producătorul suedez de camioane și-a prezentat primele modele de camioane electrice, anume FH, FM și FMX Electric în anul 2020, iar producția acestora de serie a început în 2022, aceste camioane oferind autonomii de până la 300 de kilometri, ceea ce limita potențialul de transport pe distanțe mari.
Potrivit ESG Today, Volvo și-a stabilit obiective de a avea un lanț valoric net zero până în 2040, oferind totodată vehicule net-zero tot până în același an, iar mobilitatea electrică va avea o contribuție importantă pentru îndeplinirea acelui obiectiv.
Președintele Volvo Trucks Roger Alm a declarat că „noul nostru model electric de top va fi o adiție importantă în gama noastră de modele pe baterii și va permite transportul de marfă pe distanțe lungi fără emisii de eșapament. Va fi o alternativă foarte bună pentru companiile care înregistrează un număr mare de kilometri anual și care vor să își reducă amprenta de carbon din transport.”
Competitorii Volvo în acest segment, scrie Electrive, sunt modelul eActros 600 de la Daimler Truck, cu o autonomie de până la 500 de kilometri, respectiv două camioane dezvoltate în prezent de DAF și MAN, care ar putea fi lansate în curând.
În ce privește viitorul model pentru distanțe lungi de la Volvo, compania spune că probabil acesta va fi echipat cu opt pachete de baterii care însumează 800kWh, spre deosebire de celelalte modele ale producătorului, care vin cu șase pachete de baterii.
Motorul electric ar putea fi totuși același, adică să livreze o putere maximă de 490 kW, respectiv 315 kW continuu.
Sursă foto: Volvo
Comentezi?