Electrive scrie că procesul ar reduce costul per mașină produsă cu câteva sute de euro. Astfel, producătorul german de vehicule vrea să mute producția celulelor în propriile fabrici, pentru o eficiență mai bună.

Deja dovedit ca fiind fezabil în faza de testare internă, procesul de fabricare cu strat uscat a fost cercetat de către parteneri încă din 2020, iar Volkswagen vrea să îl aplice pe milioane de celule până în 2027. Acoperirea părții interioare a bateriilor cu un strat uscat este un concept relativ nou, iar producția tradițională a celulelor se face în general cu ajutorul unui strat umed de chimicale, care trebuie uscat după fabricarea propriu-zisă a celulelor.

În mod evident, un proces de fabricare care nu mai necesită uscarea ulterioară a materialelor este mai puțin complicat și ajută producătorii să economisească energie, printre altele.

În 2021, oficialii Volkswagen au explicat că procesul de fabricare al bateriilor cu strat uscat aplicat peste electrod poate permite reducerea spațiului de producție cu 40%, iar totodată, el poate permite o îmbunătățire a potențialului de reciclare și o reducere a emisiilor asociate cu producție.

Fabricarea bateriilor cu strat uscat ar putea fi implementată la scară largă de către Volkswagen undeva în a doua jumătate a acestui deceniu.