Potrivit InsideEVs, această creștere în vânzări vine în ciuda faptului că, per total, această piață a scăzut cu 18% comparativ cu anul trecut, la 3.4 milioane de unități.

Datele de înmatriculare puse la dispoziție de Experian arată faptul că peste 158.600 de mașini electrice au fost înmatriculate în SUA în primul trimestru din 2022, cu 60% mai multe decât anul trecut.

Acest lucru a facilitat creșterea cotei de piață a mașinilor BEV (battery-electric vehicle) la 4.6%, o cifră record pentru acest segment.

Și europenii au început să adopte mai multe vehicule pe baterii, înmatriculările de vehicule plug-in ajungând la 565.000 de mașini, o creștere de 24% față de anul trecut. Această creștere face referire la mașinile plug-in hybrid și la mașinile electrice.

În vârful clasamentului celor mai bine vândute mașini electrice din SUA se află Tesla cu toate cele patru modele oferite de companie, Model 3, Model Y, Model S, respectiv Model X. Următoarele trei mașini din acest clasament aparțin grupului Hyundai Motor Group, fiind vorba despre Ioniq 5, Kia EV6 și Kia Niro EV.

În acest clasament se regăsește și un producător auto european, anume Volkswagen, cu ID.4.

Dominația Tesla din acest clasament este evidențiată de cele 113.882 de mașini înmatriculate ale companiei, o creștere de 59% față de anul trecut, ceea ce înseamnă că producătorul are o cotă de piață de 71.8% în ce privește mașinile electrice din America.

Hyundai Motor Group, cu 15.414 mașini vândute de ambele brand-uri, Hyundai și Kia, reprezintă o surpriză pe piața mașinilor electrice din SUA, grupul coreean reușind să vândă aproximativ de două ori mai multe astfel de mașini decât producătorul american Ford, care a reușit să vândă 7.407 mașini în primul trimestru al acestui an.

Nissan, Polestar și Rivian se află, de asemenea, printre brand-urile preferate de mașini plug-in ale clienților din America.