ESG Today scrie că industria aviației în general este responsabilă pentru 2-3% din emisiile de carbon pe care le producem la nivel global. Combustibilii sustenabili pentru aeronave (SAF) sunt produși din materie primă precum uleiurile uzate pentru gătit sau deșeurile agricole, motiv pentru care aceștia sunt considerați ca fiind o alternativă sustenabilă pentru alimentarea avioanelor cu reacție.

CleanJoule este un alt start-up care lucrează în acest domeniu, iar compania americană a primit și ea recent o investiție de 50 de milioane de dolari pentru a crește rata de producție a „combustibilului minune” pentru avioane.

OXCCU este o companie care a pornit ca un proiect al Departamentului de Chimie din cadrul Universității Oxford în 2021, iar echipa din cadrul start-up-ului vrea să combine emisiile de carbon cu hidrogenul obținut din electroliză pentru a produce nu doar combustibili, ci și chimicale sau mase plastice biodegradabile.

Andrew Symes, CEO-ul OXCCU, a declarat că „am format o echipă experimentată de cercetători, ingineri și operatori și suntem acum susținuți de acest grup de investitori, astfel că suntem încrezători că vom putea scala această tehnologie într-o soluție competitivă și care poate fi aplicată la nivel global pentru a crea un produs sustenabil util industriei aviatice.”

Clean Energy Ventures, Eni Next și United Airlines Ventures Sustainable Flight Fund SM se numără printre cei care au participat la cea mai recentă rundă de finanțare a companiei.