Electrive scrie că bateriile litiu-sulf pot oferi viteze de încărcare cu 50% mai bune față de tehnologiile tradiționale, iar totodată ele pot livra o putere mai mare pentru un cost mai mic. În plus, pentru producția bateriilor litiu-sulf nu sunt necesare metale rare cum ar fi cobalt, grafit sau mangan.

Folosind o tehnologie proprietară, cele două companii vor îmbunătăți bateriile inovatoare astfel încât să obțină celule mai ușoare pentru aceeași densitate energetică pe care ar avea-o bateriile litiu-ion. Totodată, viteza de încărcare ar trebui să fie cu 50% mai mare decât pentru bateriile litiu-ion.

Pentru a perfecționa noua tehnologie, Zeta Energy va contribui cu tehnologiile pentru baterii litiu-sulf, iar Stellantis, cu expertiza în producția și distribuția globală.

Ce este mai interesant e că aceste baterii vor avea o amprentă de carbon redusă, pentru că sunt produse din deșeuri și metan și nu folosesc materie primă rară, ceea ce le face mai sustenabile, dar contribuie și la crearea unui lanț de aprovizionare independent. Datorită cercetărilor sale în câmpul bateriilor, Zeta Energy a fost una dintre cele 12 companii ce au primit finanțare din partea Departamentului pentru Energie al SUA.