Potrivit ESG Today, TotalEnergies și-a stabilit noile obiective ca un răspuns la cererea crescută venită din partea clienților din sectorul aviatic, iar pentru a putea răspunde cu succes cererii, executivii vor „investi masiv” în creșterea capacității.

Patrick Pouyanné, președinte și CEO la TotalEnergies, a declarat că „TotalEnergies face toate demersurile posibile pentru a răspunde cu succes cererii crescute din partea reprezentanților industriei aviatice, care vor să își reducă impactul asupra mediului.”

Start-up-ul american CleanJoule este o altă companie care a primit o investiție în valoare de 50 de milioane de dolari din partea unui consorțiu din care face parte și Wizz Air. Fondurile vor dezvolta în continuare tehnologia CleanJoule pentru a produce combustibil pentru aviație sustenabil mai rentabil.

Comparativ cu kerosenul, SAF-ul poate reduce amprenta de carbon a combustibililor folosiți în transport cu 85%, însă în prezent, rezerva de combustibil alternativ nu este foarte mare, iar prețul nu este nici el competitiv.

La nivel european, industria aviatică trebuie să facă destul de multe schimbări, una dintre ele fiind implementarea a 2% combustibili sustenabil pentru aeronave în 2025, iar această cotă ar urma să crească la 70% până la jumătatea acestui secol.

Oficialii TotalEnergies au declarat că o creștere în capacitatea de producție ar permite atingerea obiectivului european de amestec al combustibililor până în 2028, iar până în următorul deceniu, compania vrea ca SAF-ul produs de către rafinăriile sale să reprezinte 10% din totalul industriei de la momentul respectiv.

Executivii companiei energetice au anunțat investiții de 400 de milioane de euro pentru a transforma rafinăria Grandpuits într-o unitate de producție cu emisii reduse de carbon, cu o capacitate de 210.000 de tone pe an până în 2025. Ulterior, în 2027, capacitatea ar urma să crească la 285.000 de tone pe an.