Ultimul an școlar 2022-2023, Teach for Romania și-a concentrat intervenția pe:

 Susținerea a peste 130 de cadre didactice Teach for Romania, care au predat în 113 școli, din 21 de județe și care împreună cu alumnii programului au ajuns la peste 20 000 de elevi din mediile vulnerabile.

 Dublarea numărului de profesori susținuți în județele Moldovei, de la 32 la 64.

 Lansarea unuia dintre cele mai ambițioase proiecte naționale în zona de literație împreună cu Fundația Noi Orizonturi.

 Dezvoltarea primului program național de numerație care dezvoltă elevilor abilități de aplicare a conceptelor matematice în toate ariile vieții.

 Derularea, pentru al doilea an, unui program de formare și mentorat dedicat profesorilor debutanți, în colaborare cu Ministerul Educației.

 Lansarea și implementarea primului program postuniversitar de formare și dezvoltare construit de Facultatea de Psihologie și Științele Educației și Teach for Romania - „Leadership educațional pentru transformare sustenabilă”.

 Celebrarea eforturilor profesorilor extraordinari din mediul rural în cadrul Galei Profesorul Anului din mediul rural, ediția a doua.

 Contribuirea în procesul de consultare legislativă prin Alianța „O voce pentru Educație” în cadrul căreia și-a asuma rolul de lider pe grupul „Carieră didactică” și pe cel de contributor în temele de incluziune, literație, finanțare.

 Deschiderea rutei de intervenție de schimbare cultură școlară prin Proiectul Pilot Școală Rădești. Transformarea sustenabilă a unei întregi școli.

 Implementarea mai multor proiecte care au avut drept scop dezvoltarea abilităților socio-emoționale, ce au contribuit la creșterea prezenței copiilor la școală și la dezvoltarea leadershipului la elevi.

”În ciuda eforturilor depuse până acum, România este în continuare țara cu cel mai inechitabil sistem educațional, potrivit Comisiei Europene. Cele mai performante sisteme de învățământ din lume indică faptul că echitatea în educație depinde, de fapt, de calitate sporită a actului educațional – profesori special selectați, antrenați și echipați pentru a asigura progresul fiecărui copil. De 10 ani, testăm această ipoteză prin colectarea minuțioasă a datelor în toată istoria noastră; consultarea a sute de profesori și zeci de experți și folosirea instrumentelor specializate de măsurare acolo unde contează. Și putem spune cu încredere că această abordare funcționează. Profesorii motivați, bine antrenați, susținuți cu mentorat, resurse și o comunitate de practică adecvată, pot produce educație de calitate, indiferent de statutul socio-economic al copiilor. Pot sparge bariera”, Iulia Pielmuș, Director Executiv Teach for Romania.

Dacă la începutul anului școlar, 5 din 10 elevii evaluați nu înțelegeau ce citeau sau înțelegeau insuficient, la finalul anului școlar 8 din 10 elevi pot să înțeleagă ceea ce citesc (pagina 13 din Raport).

În ceea ce privește numerația, 8 din 10 elevi din ciclul primar au avut creșteri semnificative și știu să folosească matematica în viața de zi cu zi.

În următorii 10 ani, Teach for Romania își propune să aibă recruteze și să susțină anual peste 1000 de educatori, învățători, profesori și directori Teach for Romania în școlile din România; să ajungă, prin programele sale, la 10% din profesorii României care predau în medii vulnerabile și să genereze impact pentru 25% din copiii români aflați la risc socio-educațional ridicat; să implementeze modelul Teach for Romania în 40 de școli pilot, transformându-le în exemple de bună practică, și să măsoare și documenteze riguros acțiunile într-un studiu longitudinal de impact.

Raportul Teach for Romania | 10 ani de impact în viața copiilor poate fi descărcat aici.