Mașinile electrice sunt criticate de multe ori de către potențialii clienți. Unii spun că nu sunt destul de sustenabile, pentru că acele elemente chimice din interiorul bateriilor sunt extrase prin procese miniere învechite. Un lucru adevărat. De asemenea, că bateriile se deteriorează mult mai rapid față de o mașină obișnuită diesel sau benzină. Abia acest lucru este contestat de studiile din piață.
Analiză pe 7.000 de mașini
Compania de consultanță P3, specializată pe mobilitate electrică, a realizat un studiu. A examinat 50 de mașini din propria flotă și apoi datele de la 7.000 de mașini electrice. Ei s-au uitat spre sănătatea bateriei, adică procentul de baterie care mai poate fi încărcat după o anumită perioadă de timp, ca la orice telefon.
O mașină electrică pornește cu o baterie la 100%, dar pe măsură ce aceasta trece prin diferite cicluri de încărcare ea scade și nu mai ajunge niciodată la 100%. Majoritatea garanțiilor oferite de producători pentru baterii menționează nivelul de 70 sau 80% pentru momentul când bateriile ar trebui înlocuite. Datele au inclus și informații de la mașini ce au peste 300.000 de kilometri parcurși.
Ce spun datele despre sănătatea bateriilor electrice?
În primii 30.000 de kilometri sănătatea bateriei scade cel mai mult, de la 100% la 95%.
Ulterior, trendul este relativ stabil. La 100.000 de kilometri bateria ajunge la 90%. Între 200.000 și 300.000 de kilometri scăderea e stabilă, apropiată chiar de 87%.
Așadar, chiar și la 300.000 de kilometri bateriile vehiculelor electrice sunt încă extrem de funcționale, spre deosebire de testele de laborator care au anticipat o scădere mult mai mare.
Comentezi?