Împreună, cele două companii vor permite organizației The Future Is NEUTRAL să-și accelereze dezvoltarea activităților sale și să se poziționeze ca un jucător important în economia circulară în industria auto.

„Investiția noastră comună ne va permite să accelerăm spre atingerea obiectivului nostru: oferirea unei platforme deschise de economie circulară care să răspundă nevoilor întregului sector auto. Facem acest lucru prin consolidarea activităților existente și prin noi soluții de reciclare în circuit închis, de la automobil la automobil”, spune Luca de Meo, CEO Renault Group.

„Prin investiția în The Future Is NEUTRAL alături de Renault Group, SUEZ își întărește capacitatea de a sprijini jucătorii din industria auto în tranziția lor ecologică. Expertiza noastră în reciclarea și valorificarea deșeurilor va face posibilă sprijinirea transformării sectorului și reducerea dependenței acestuia de materiile prime noi”, adaugă Sabrina Soussan, Președinte și CEO al SUEZ.

Contribuția celor două companii pentru economie circulară în industria auto

Grupul Renault și SUEZ își reunesc expertiza tehnică și capacitățile industriale în cadrul The Future Is NEUTRAL pentru a construi noul lanț valoric al economiei circulare auto „car-to-car”.

Obiectivul îl constituie sprijinirea diverșilor jucători din industria auto în eforturile lor de a-și limita impactul asupra resurselor naturale, de a anticipa evoluțiile în materie de reglementare și de a le permite să își consolideze oferta de materiale reciclate și piese din economia circulară.

Contribuția Renault Group:

- acoperirea completă a lanțului valoric al industriei auto, de-a lungul întregului ciclu de viață al vehiculelor, de la proiectare până la sfârșitul duratei de viață, inclusiv utilizarea acestora ;

- expertiza în concepția ecologică a automobilelor, precum și competențele angajaților săi, implicați și instruiți în acest domeniu;

- capacitățile industriale ale Refactory Flins (Franța), prima uzină europeană de economie circulară dedicată mobilității, cu activități precum recondiționarea vehiculelor și pieselor sau renovarea roboților industriali.

Contribuția SUEZ:

- Expertiza în reciclarea autovehiculelor din amonte (constructori de automobile și producători de echipamente) până în aval (oțelării și topitorii );

- Expertiza in gestionarea deșeurilor auto (colectare, sortare si valorificarea materialelor);

- Capacitatea la scară industrială de a produce fluxuri consistente de materii prime reciclate pentru clienții săi.

Împreună, cele două companii vor dezvolta următoarele activități cheie: proiectare în vederea reciclării ulterioare, logistică inversă, managementul deșeurilor auto și reciclarea în circuit închis a materialelor destinate producției de vehicule noi, „car-to-car”.

O strategie unitară pentru economie circulară în industria auto

Creat la inițiativa Renault Group, The Future Is NEUTRAL oferă soluții complete în domeniul economiei circulare:

- tuturor jucătorilor din sectorul auto, de la constructori de automobile și producători de echipamente, până la dealeri, asiguratori și clienți individuali;

- adaptate fiecărei etape a ciclului de viață al vehiculului, cum ar fi materiale reciclate pentru producție, piese reparate sau refabricate sau chiar servicii de colectare, gestionare și recuperare pentru vehiculele scoase din uz.

Multe dintre activitățile noastre care compun lanțul valoric al economiei circulare auto sunt deja operaționale și profitabile. Lucrăm pentru a integra în curând reciclarea bateriilor în circuit închis și pentru a duce totul la scară industrială, cu scopul de a sprijini industria europeană de automobile în transformarea ei către economia circulară”, precizează Jean-Philippe Bahuaud, Director General al The Future Is NEUTRAL.

Mijloace de acțiune ale economiei circulare pentru limitarea impactului industriei auto asupra resurselor naturale:

  • Promovarea utilizării materiilor prime secundare din reciclare încă din faza de proiectare și de producție este un element cheie, deoarece o mașină este reciclabilă în proporție de 85%, dar astăzi integrează mai puțin de 30% materiale reciclate;
  • Prelungirea duratei de viață a mașinilor prin reutilizarea, recondiționarea, repararea și refabricarea pieselor care pot fi utilizate. Aceste soluții diferite reprezintă alternative mai economice și mai ecologice pentru utilizatori decât utilizarea de piese noi;
  • Recuperarea pieselor uzate și reciclarea materialelor din vehiculele scoase din uz;

În fiecare an, în Europa, în jur de 11 milioane de vehicule sunt casate. Exploatarea acestei resurse face posibilă recuperarea pieselor aflate încă în stare bună și extragerea materialelor pentru reciclare pentru limitarea utilizării resurselor naturale.