Reuters scrie că cele două companii specializate în domeniul auto au anunțat un acord preliminar în ce privește furnizarea de baterii litiu fier-fosfat (LFP) pentru producția vehiculelor oferite de Stellantis în Europa. Bateriile LFP sunt mai ieftine comparativ cu cele care sunt produse pe baza altor tehnologii, însă ele au și o putere mai mică față de cele nichel cobalt mangan, de exemplu.

Stellantis a implementat deja bateriile LFP pe câteva dintre modelele electrice pe care le oferă, cum ar fi Citroen e-C3, care are un preț de pornire de 23.300 de euro. Totuși, potrivit oficialilor companiei, o versiune chiar mai accesibilă, de 20.000 de euro, ar putea fi disponibilă, cu o autonomie chiar mai mică.

Maxime Picat, responsabil cu lanțul de aprovizionare general al companiei Stellantis, a declarat că „în prezent ne concentrăm pe implementarea bateriilor LFP pe cât mai multe segmente de vehicule, pentru că aceste segmente au nevoie de mașini mai accesibile, fie că vorbim despre modele pentru pasageri sau de uz comercial.”

Stellantis construiește în prezent trei fabrici diferite în Europa pentru producția de vehicule electrice din branduri precum Fiat sau Alfa Romeo. Cele trei unități de producție, care se vor afla în Franța, Germania și Italia, sunt dezvoltate prin parteneriatul pe care Stellantis îl are cu Mercedes-Benz și TotalEnergies.