Potrivit The Next Web, stațiile portabile de încărcare, numite Sisteme Independente de Stocare a Energiei sunt făcute pentru a stoca energie electrică și pentru a o livra, la nevoie, în zonele cu acces restricționat la curent electric.

Jaguar susține că o astfel de stație are o capacitate de 125 de kWh, suficientă pentru a încărca un Jaguar I-Pace sau pentru a alimenta o locuință timp de o săptămână și se încarcă prin panourile solare integrate.

Poate încărca vehicule electrice cu viteze de până la 22 kW și vine echipată cu conectori Type 2, compatibili cu majoritatea mașinilor electrice.

Stația portabilă de încărcare este destinată pentru uz public, însă Jaguar nu a dezvăluit o dată de lansare sau un preț.

Stația a fost testată de echipa TCS Racing Formula E a celor de la Jaguar și a fost utilizată pentru a alimenta echipamentele și pentru a oferi curent de rezervă pentru garaj.

Alte companii producătoare de mașini electrice au oferit o nouă viață bateriilor de pe vehicule, Tesla fiind una dintre ele, care operează sistemul Powerwall din 2015.

Sistemul stochează energie pe care o colectează prin panouri solare pentru a putea alimenta locuințe în cazul unei pene de curent.

Renault face un lucru similar prin parteneriatul cu Powervolt pentru a transforma bateriile uzate de pe vehiculele electrice în sisteme de stocare a energiei pentru uz casnic.

Să sperăm că mai mulți producători de vehicule electrice vor face la fel și vor oferi bateriilor uzate o nouă viață ca sursă de alimentare în cazul penelor de curent sau ca stații portabile de încărcare pentru tot mai răspânditele mașini electrice.