9 din 10 părinți consideră că produsele din pachetul educațional "Ghiozdănel cu viitor" au contribuit la dezvoltarea copiilor preșcolari, îmbunătățindu-le capacitățile cognitive și fizice. În plus, 9 din 10 educatori raportează dezvoltarea abilităților și îmbunătățirea cunoștințelor preșcolarilor datorită ”ABC Grădi” - kit-ul educațional dedicat grădinițelor.
Totodată, datorită sesiunilor ”Școala părinților", 8 din 10 părinți au o relație mai bună cu copiii lor, iar 97% dintre educatori se consideră pregătiți să vorbească cu părinții preșcolarilor, după ce au urmat cursul de formare ”Bune practici în educația parentală”.
Rezultatele fac parte din Raportul de Impact al proiectului ”Start în educație" în anul școlar 2023-2024, implementat de Fundația World Vision România și Fundația OMV Petrom în peste 2.000 de comunități vulnerabile din 41 de județe.
Raportul de Impact al programului ”Start în educație” poate fi accesat aici.
120.000 de copii preșcolari au primit câte un ”Ghiozdănel cu viitor" adaptat vârstei, cu materiale educaționale și de joacă
"Ghiozdănel cu viitor" le-a deschis părinților curiozitatea de a desfășura activități educative împreună cu copiii: 94% dintre părinți au citit copilului cartea inclusă în ghiozdănel, iar 88% remarcă că produsele din acesta au contribuit la dezvoltarea copiilor.
Astfel, 62% dintre copii recunosc mai bine literele, 55% reușesc să facă adunări/ scăderi și 92% se joacă mai mult în aer liber. Intervenția vine în contextul în care 7 din 10 părinți afirmă că nu și-ar fi permis să cumpere în totalitate produse similare cu cele din pachetul educațional furnizat prin programul Start în educație.
1.500 de grădinițe au fost dotate cu câte un kit educațional ”ABC Grădi"
47% dintre educatori spun că nu au suficiente resurse pentru a desfășura activități de calitate, iar 66% dintre aceștia trebuie să cumpere din fonduri proprii materiale necesare pentru copii.
În acest context, kit-ul educațional „ABC Grădi” a adus rezultate vizibile: 9 din 10 dintre educatori raportând schimbări semnificative în rândul preșcolarilor: dezvoltarea abilităților sociale și organizatorice; îmbunătățirea abilităților de orientare în spațiu și recunoaștere a direcției (stânga/ dreapta); dezvoltarea continuă a creativității și imaginației; îmbunătățirea cunoștințelor, inclusiv de recunoaștere a literelor.
95% dintre reprezentanții grădinițelor consideră că o mai bună dotare cu materiale educaționale poate influența rata de frecventare a grădiniței și crește gradul de atractivitate al actului educațional.
3.500 de educatori au fost formați prin cursul ”Bune practici în educația parentală"
Lipsa unei formări adecvate în educația parentală - doar 9% dintre cadrele didactice au mai participat în trecut la un astfel de program - a stat la baza introducerii cursului „Bune practici în educația parentală”.
În urma absolvirii acestui curs, 93% dintre educatori consideră importante subiectele parcurse în cadrul programului de formare, 92% apreciază că relația cu părinții preșcolarilor va fi mai bună ca urmare a cunoștințelor dobândite la curs și 97% declară că au dobândit competențele pentru a organiza activități de tip “Școala părinților”.
Astfel, ca urmare a acestor cursuri, 7.000 de părinți au beneficiat de sesiuni de educație parentală organizate de educatorii participanți la curs, utilizând curricula “Școala părinților” dezvoltată în cadrul programului.
24.000 de părinți au participat la ”Școala părinților” și au primit Ghidul Părinților
95% dintre părinți apreciază că sesiunile de educație timpurie desfășurate au conținut informații foarte utile pentru îmbunătățirea competențelor parentale. De altfel, 8 din 10 părinți afirmă că au o relație mai bună cu copiii datorită sesiunilor din ”Școala părinților".
Mai mult, 99% dintre părinții participanți declară că vor prelua informațiile legate de exemplele de activități și jocuri cu copiii și că vor aplica informațiile legate de dezvoltarea mintală și emoțională a copilului.
Trei sferturi dintre părinți nu au mai participat până în prezent la un curs de educație parentală.
Comentezi?