Colaborarea, care a fost demarată recent în Germania, vrea să crească rata de adopție a camioanelor electrice pe continent pentru tranziția către un sistem de transport de marfă cu zero emisii, ca urmare a cerințelor europene, care spun că „toate vehiculele comerciale fabricate și vândute după 2040 trebuie să fie electrice”.

JUNA va funcționa în baza unui model de business pay-per-use pentru camioane electrice, astfel că transportatorii de marfă care vor apela la serviciile companiei, vor plăti o sumă modică pentru utilizarea camioanelor, fără a fi nevoiți să achite prețul integral al unui model pe baterii. Camioanele electrice, spun experții JUNA, pot fi de două sau chiar trei ori mai scumpe decât modelele diesel. În plus, clienții vor putea beneficia și de serviciile digitale oferite de sennder, pentru ca tranziția către camioanele electrice să fie și mai facilă.

Modelul de business inovator oferă servicii complete pentru operarea camioanelor pe baterii, inclusiv reparațiile, mentenanța și asigurarea necesare. De asemenea, prin analiza permanentă a datelor, JUNA asigură și simularea traseelor operate de către transportatori, astfel încât aceștia să identifice rutele potrivite pentru camioanele pe baterii.

Un proiect pilot a fost deja demarat de către noua companie, iar operatorul care folosește un camion electric alimentat cu energie verde parcurge zece trasee pe săptămână cu acesta, același scenariu de utilizare pe care îl îndeplinea vechiul camion diesel.

Acest proiect inițial are potențialul de a reduce emisiile anuale ale camionului cu 93 de tone, iar rezultatele vor fi folosite pentru planificarea rutelor pe distanțe mai lungi începând cu anul 2024. Camioanele vor fi alimentate folosind infrastructura existentă de încărcare, iar costurile per kilometru sunt identice cu cele ale camioanelor diesel existente.

David Nothacker, CEO-ul sennder, a declarat că „având în vedere că un camion electric costă de două-trei ori mai mult decât un model pe motorină, iar 70% din operatorii de servicii logistice europeni sunt companii mici, cu flote de până în 10 camioane, serviciile oferite de JUNA și sennder pot oferi un sprijin important pentru adopția modelelor nepoluante.”

Gustaf Sundell, șef de proiecte și colaborări, Scania, adaugă: „JUNA reprezintă colaborarea dintre două companii cu expertiză în zona de vehicule electrice și de logistică digitală, care va accelera tranziția către transportul electric de mărfuri.”