Potrivit Reuters, oficialii Uniunii Europene au adăugat aluminiul pe lista materialelor critice pentru tranziția energetică anul trecut, pentru că acesta este folosit, printre altele, pentru producția de mașini electrice, dată fiind greutatea sa redusă, care ajută la creșterea autonomiei, fără a compromite însă durabilitatea.

Producția de aluminiu din surse virgine este un proces foarte intens din punct de vedere al energiei și din moment ce mare parte din producție are loc în China, producătorii caută noi surse din care să obțină acest material. În China, producția de aluminiu este foarte dependentă de cărbuni, astfel că pentru fiecare tonă de aluminiu fabricată se eliberează 20 de tone de CO2, în vreme ce în fabricile din Europa, amprenta este de 7 tone.

Viitoarea unitate de producție din Spania a celor de la Hydro va fi chiar mai sustenabilă de atât, generând doar patru tone de emisii per tonă de aluminiu produs odată ce va intra în funcțiune în 2026. Construcția fabricii din Torija va începe din a doua jumătate a acestui an.

Vicepreședintele executiv Hydro, Eivind Kallevik, a declarat că „observăm o nevoie crescută pentru aluminiul cu emisii reduse din partea consumatorilor și un interes tot mai mare față de modul în care noi îl producem. Este o schimbare importantă față de mentalitatea de acum câțiva ani. Acum, companiile sunt mai interesate de amprenta de carbon asociată cu producția mașinilor pe care acestea le fabrică.”

Aluminiul reciclat necesită cu 95% mai puțină energie decât aluminiul virgin, iar Hydro va putea procesa circa 70.000 de tone de metal anual la fabrica sa din Spania. Metalul va fi obținut de la furnizorii europeni, iar noul produs va fi folosit în industriile auto, a energiei regenerabile și a construcțiilor.

Folosind soluții pentru captarea emisiilor de carbon și energia regenerabilă, Hydro își propune să își reducă amprenta de carbon la aproape net-zero pentru o parte din producția companiei de aluminiu până în 2030.