Potrivit Clean Tehnica, DHL a folosit camioane electrice timp de câțiva ani, demarând această inițiativă în 2020 în Londra, când compania de curierat a introdus alternativa curată pentru livrarea coletelor.

Pablo Ciano, vice președinte pentru dezvoltarea corporativă la Deutsche Post DHL Group, a declarat că „suntem hotărâți să ne adaptăm la cererea crescută a clienților pentru soluții de transport verzi și sustenabile și să ne atingem obiectivele de zero emisii până în 2050. Fiind o companie care oferă servicii logistice, convertirea flotei noastre de vehicule este o măsură importantă de luat în calcul pentru a evita emisiile de dioxid de carbon de pe șosele. Câteva dintre diviziile noastre vor beneficia de pe urma acordului cu Volvo Trucks.”

Cele 44 de camioane vor fi folosite în diverse locații din Europa pentru livrări last mile, iar prin livrarea coletelor cu camioane FE și FL, cartierele și orașele vor beneficia de o calitate mai bună a aerului și de un nivel mai scăzut de zgomot.

Prin acest program, compania de livrări ar putea evita 600 de tone de emisii de dioxid de carbon și utilizarea a 225.000 de tone de motorină.

DHL vrea în prezent să testeze camioanele electrice pentru transport pe distanțe lungi din gama Volvo FM, care vor funcționa inițial pe teritoriul Marii Britanii.

Volvo a deschis recent o fabrică de baterii în Belgia, unde compania suedeză plănuiește să producă baterii pentru camioanele FH, FM și FMX.

Roger Alm, președinte la Volvo Trucks, a declarat că „DHL este o companie importantă la nivel global în ce privește transportul de marfă care este hotărâtă să-și reducă impactul asupra mediului. Împreună putem face o diferență în acest sens și urmărim să ne atingem obiectivele stabilite pentru a reduce impactul climatic.”

Într-un mod similar, eMAG a implementat flota „Green Delivery” în 2020, dubele electrice fiind puse la dispoziție de Sameday. Cu această flotă de dube electrice, compania a reușit să-și reducă amprenta de carbon din livrările last mile cu 6% comparativ cu anul precedent, evitând emisii de 142 de tone de dioxid de carbon.

Să sperăm că acesta este unul dintre multele astfel de eforturi ce vor urma din partea companiilor de curierat și transport de marfă din lume și că acestea își vor adapta flota de vehicule de transport pentru a ne putea îndeplini obiectivele climatice.