Potrivit CNBC, Renault a publicat recent detaliile legate de vehicul, declarând că hidrogenul este „una dintre opțiunile prin care putem face mașinile electrice mai convenabile.”
Producătorul francez a proiectat noul Scenic cu un motor pe bază de hidrogen, un motor electric, un sistem de baterii, o celulă de combustibil și un rezervor de 2.5 kilograme de hidrogen, situat în partea din față a mașinii.
Potrivit companiei, rezervorul de hidrogen poate fi umplut în aproximativ cinci minute.
În plus, bateria de 40 de kilovați-oră este reciclabilă și va fi produsă în Franța la Renault ElectriCity Gigafactory până în 2024.
Sursă foto: Renault
Bateria în sine ar trebui să fie de două ori mai ușoară și mai mică și ar trebui să coste mai puțin comparativ cu sistemele de baterii care se găsesc pe vehicule electrice similare.
Scenic Vision va fi neutru din punct de vedere al emisiilor la nivel de producție și când va merge pe șosele, ceea ce înseamnă că ar trebui să aibă o amprentă de carbon cu 75% mai redusă decât mașinile electrice pe bază de baterii.
Sistemul de baterii al mașinii va fi mai sustenabil comparativ cu cele implementate pe alte mașini și are o amprentă de carbon cu 60% mai redusă mulțumită buclelor scurte din procesul de producție, obținerea mineralelor necesare din surse cu amprentă redusă de carbon și utilizarea surselor de energie cu amprentă redusă de carbon în procesul de producție și de asamblare.
Gilles Vidal, director de design la Renault, a declarat că acest concept „prefigurează design-ul exterior al noului model Scenic 100% electric care va fi lansat în 2024.”
Renault susține că acest sistem de propulsie hybrid electric și pe bază de hidrogen este „parte dintr-o viziune pe termen lung, dincolo de 2030.”
Sursă foto: Renault
Odată ce rețeaua de stații de alimentare cu hidrogen va fi destul de dezvoltată, lucru care ar trebui să aibă loc începând cu 2030, oamenii ar trebui să poată conduce noul Scenic Vision pe o distanță de 800 de kilometri fără a fi nevoie să încarce bateriile mașinii.
Renault Scenic Vision ar urma să fie fabricat folosind 70% materiale reciclate, în vreme ce 95% din această mașină poate fi reciclată la rândul ei, inclusiv sistemul de baterii.
Renault nu este prima companie producătoare de mașini din lume care a explorat dezvoltarea de mașini pe bază de hidrogen, Toyota fiind compania care a studiat aceste vehicule încă din 1992, iar în 2014, compania japoneză a lansat Mirai, un sedan pe bază de celule de combustibil.
Hyundai și BMW sunt alți doi producători de vehicule care explorează posibilitățile oferite de celulele de combustibil pe bază de hidrogen.
Comentezi?