Pentru a atinge zero emisii nete de carbon până în 2040 în Europa și 2050 la nivel mondial, în conformitate cu obiectivele sale, compania trebuie să revoluționeze modul în care își proiectează și construiește vehiculele.
Această abordare este demonstrată prin Renault Emblème, care va fi prezentat de marcă la standul său de la Salonul Auto de la Paris între 14 - 20 octombrie. Această viziune asupra unui vehicul de familie ia forma unui laborator care înglobează inovațiile dezvoltate de Renault, Ampere și parteneri pentru a îndeplini aceste cerințe.
Principala provocare a acestui proiect de referință constă în măsura în care decarbonizarea a fost maximizată de-a lungul întregului ciclu de viață al vehiculului, de când a luat formă și până este scos din uz. Plecând de la conceptul Scenic Vision H2-Tech din 2022, Renault Emblème face un pas mai departe, reducând emisiile de gaze cu efect de seră (echivalente CO2) cu 90%, comparativ cu un vehicul echivalent construit astăzi; până la a produce doar 5 tone de CO2 echivalent pe parcursul întregului său ciclu de viață.
Pentru a realiza acest lucru, proiectul a explorat o multitudine de combinații inteligente și viabile: materiale reciclate cu o amprentă de carbon scăzută, materiale naturale, procese de producție bazate în întregime pe energie regenerabilă, folosirea la nivel general a unor piese reutilizate, circularitate etc. Același lucru a fost valabil și pentru alegerile tehnice, inclusiv grupul motopropulsor.
Un nou design spațios și aerodinamic
Renault Emblème simbolizează o nouă abordare holistică asupra designului vehiculelor. Designul este rezultatul unei optimizări meticuloase a aerodinamicii, concepute pentru eficiență printr-o abordare mai durabilă, fără a compromite estetica. Pe Renault Emblème, de exemplu, oglinda retrovizoare este înlocuită cu două camere integrate în pasajele roților, ștergătoare de parbriz sunt ascunse sub capotă și mânerele „e-latch” încastrate în caroserie.
Două aripioare de pe capotă și două orificii de aerisire de pe bara de protecție canalizează fluxul de aer către parbriz și, respectiv, în spatele roților. Roțile sunt pe disc, pentru a conduce fluxul de aer de-a lungul caroseriei. Designul cu podea plată inspirat din F1 este îmbunătățit de un difuzor activ, care se înclină în jos și în spate pentru a echilibra fluxul de aer și a minimiza rezistența aerodinamică.
Prin punerea în comun a expertizei echipelor Renault și Ampère, acestea au reușit să optimizeze aerodinamica pasivă și activă pentru o pătrundere eficientă a aerului. Renault Emblème are un coeficient de aerodinamică foarte bun de 0.25.
Vehiculul are o lungime de 4,80 metri, ceea ce îl face ideal pentru călătorii confortabile în familie, cu pasageri și bagaje. Greutatea unui vehicul, care are legătură într-o măsură cu dimensiunea sa, are un impact asupra emisiilor sale de CO2 la mai multe niveluri: atunci când materialele sunt extrase, în timpul producției și transportului, în timpul utilizării (impact asupra consumului de energie), dar și atunci când vehiculul este reciclat. Echipa de ingineri a reușit, prin eliminarea elementelor de caroserie care nu erau necesară, să atingăo greutate de 1.750 kg, cu tot cu baterii. Prin urmare, Renault Emblème cântărește mai puțin decât majoritatea SUV-urilor hibride sau vehiculelor electrice de dimensiuni similare.
Motorizare hibrid cu baterii și hidrogen
Renault Emblème are un grup motopropulsor electric cu două surse de energie, fiind alimentat în două moduri: de o baterie reîncărcabilă "convențională", suficientă pentru utilizarea de zi cu zi, și de o celulă de combustie cu hidrogen pentru călătorii mai lungi. Bazată pe platforma AmpR Medium, arhitectura cu tracțiune spate găzduiește diferitele componente ale grupului motopropulsor (motor electric, baterie, celulă de combustie și rezervor de hidrogen), menținând în același timp centrul de greutate jos și o distribuție ideală a greutății pentru a asigura performanța și eficiența.
Motorul electric de 160 kW al Renault Emblème nu folosește elemente rare. Este alimentat de o baterie NMC (nichel mangan cobalt) mică, de 40 kWh, care este mai ușoară, mai ieftină, mai puțin voluminoasă și mai ecologică decât cea a unui vehicul electric de familie cu autonomie extinsă. Are o autonomie de câteva sute de kilometri, mai mult decât suficientă pentru călătoriile de zi cu zi. Celula de combustie pe hidrogen cu emisii scăzute de carbon de 30 kW funcționează într-un rezervor de 2,8 kg, oferind puterea necesară pentru călătorii lungi, cu o eficiență maximă de aproximativ 60%.
Această configurație maximizează versatilitatea acestui tip de vehicul, care este capabil să parcurgă o distanță de până la 1.000 km la fel de rapid ca un vehicul pe combustie internă: fără încărcare, cu doar două opriri pentru realimentarea cu hidrogen – mai puțin de cinci minute de fiecare dată – pentru o autonomie de 350 km. Într-o călătorie tipică între Paris și Marsilia, 75% din energia electrică consumată de vehicul este produsă de celula de combustie, fără alte emisii în afară de apă.
Peste 20 de parteneri, toți experți în propriile domenii, au lucrat la proiect împreună cu Renault și Ampere. Fiecare a contribuit cu propria tehnologie sau expertiză pentru a reduce emisiile de CO2 cu 90% pe parcursul întregului ciclu de viață al vehiculului.
Echipa Ampere va dezvălui în întregime acest concept la sfârșitul lunii octombrie.
Comentezi?