La nivel global și european industria auto se îndreaptă cu pași repezi către adoptarea unei linii de vehicule exclusiv electrică, Volkswagen fiind unul dintre producătorii care a anunțat recent faptul că, începând cu 2033, producătorul german va fabrica doar mașini nepoluante.

Companiile se grăbesc și ele să adopte tehnologii cât mai rapide pentru încărcarea bateriilor, astfel încât timpii de așteptare la stații să fie unul redus.

StoreDot, spre exemplu, ar putea reuși să implementeze încărcarea de la 10 la 80 de procente în doar 10 minute, lucru care ar putea încuraja potențialii cumpărători ai acestor vehicule.

În același timp, în România, compania petrolieră MOL și Kempower, o companie finlandeză producătoare de stații de încărcare, s-au angajat să instaleze 14 stații de încărcare de 200kW în mai multe benzinării de pe A1 și A2.

Astfel, România începe să devină o țară tot mai prietenoasă cu autovehiculele alimentate cu baterii.

Raluca Fișer, președinte al Asociației Green Revolution, ne-a spus că „prin susținerea autorităților centrale prin AFM (Administrația Fondului pentru Mediu) cu proiectul Rabla pentru mașini electrice,vedem că începe să fie un interes în acest sens.”

„Suntem, din punct de vedere al primei pentru mașini electrice, în top, adică avem cea mai mare primă de achiziție a mașinilor electrice, aici se promovează și România este într-un loc pozitiv”, a adăugat ea.

Infrastructura de încărcare, esențială pentru adopția mașinilor pe baterii

Cu toate acestea, autoritățile și companiile trebuie să țină cont de trei elemente cruciale pentru popularizarea mașinilor electrice, anume infrastructură, standarde și legislație, spune Raluca.

„Viitorul este verde, cu siguranță, fie că vrem sau nu, vin directivele europene care vor obliga autoritățile locale să ia măsuri mai rapide, altfel banii nu vor mai fi ușor accesibili pentru aceștia”, a adăugat președintele Asociației Green Revolution.

Tot ea a remarcat faptul că românii își doresc să se alinieze pieței europene și vor să adopte vehicule nepoluante, iar de cealaltă parte, Comisia Europeană alocă sume importante pentru dezvoltarea de infrastructură pentru mașinile electrice.

Raluca Fișer a declarat pentru Green Start-Up că „în primă fază a fost vorba de diferența de cost, pentru că este mult mai ieftin, sau era până să crească prețurile la energie, costul pentru un plin electric. Da, cred că viitorul este electric.”

Ea este de părere că și producătorii trebuie să își electrifice vehiculele din ofertă pentru a încuraja consumatorii să aleagă o astfel de mașină ca următorul vehicul personal.

„Cred că răspunsul este odată la șoferi că reglează prețul, dar oferta reglează cererea din punct de vedere al ceea ce poți să cumperi. Din moment ce nu se vor mai produce mașini pe combustibili fosili și va trebui să fie pe electric, aceasta va fi singura opțiune pe care o vom avea.”

Din perspectiva unui posesor de mașină electrică, Raluca crede că cine își dorește un astfel de vehicul nepoluant se poate deplasa fără prea mari bătăi de cap chiar și în afara orașului, cu o planificare ceva mai atentă.

De asemenea, pentru implementarea vehiculelor comerciale electrice, precum camioanele și autobuzele pe baterii, va fi nevoie de o infrastructură specială, cu stații de încărcare mai puternice.

Acest lucru este cu atât mai important în cazul acestor clase de vehicule, pentru că de cele mai multe ori, ele petrec mai mult timp pe șosea și au mai puțin timp la dispoziție pentru a fi alimentate.

„Sunt multe parteneriate strategice făcute, în mod special cu cei care au și lanțuri de benzinării și sunt convinsă că, în zece ani, benzinăriile noastre vor arăta total diferit”, a concluzionat Raluca Fișer, președintele Asociației Green Revolution.