Potrivit The Next Web, proiectul, destinat țărilor din regiunea baltică, este cel mai mare din ultimii 100 de ani și reprezintă, totodată, una dintre cele mai mari investiții de pe continent în acest sens.

Proiectul de căi ferate va include cinci țări din Uniunea Europeană, Polonia, Lituania, Letonia, Estonia și Finlanda, iar acesta va conecta orașele Helsinki, Tallinn, Pärnu, Riga, Panevežys, Kaunas, Vilnius, and Varșovia.

Această inițiativă oferă mai multe oportunități decât un sistem de căi ferate, precum digitalizarea și creșterea economică din zonă.

Perioada de construcții ar putea dura zece ani, iar odată finalizat, proiectul va cumula 870 de kilometri de linii ferate noi, șapte stații pentru pasageri și trei stații pentru transportul de marfă.

Noua inițiativă poate fi, de asemenea, una sustenabilă, întrucât trenurile care vor circula pe aceasta vor fi exclusiv modele electrice care vor atinge viteze de până la 249 km/h (cele pentru pasageri), respectiv 120 km/h (cele pentru transportul de marfă).

Stațiile ce urmează a fi construite vor fi conectate la mai multe regiuni prin intermediul altor servicii de mobilitate, precum trotinetele și bicicletele electrice sau serviciile de ride sharing, deși locațiile acestora ar putea reprezenta o provocare în acest sens.

Costurile totale ale acestui proiect sunt estimate la 5.8 miliarde de euro, iar 85% din suma totală urmează să fie acoperită de UE, în vreme ce restul fondurilor vor fi puse la dispoziție de guvernele din Lituania, Estonia și Letonia.

În ciuda costurilor ridicate și a provocărilor ce pot apărea, importanța acestui proiect nu trebuie neglijată, întrucât acesta va avea beneficii însemnate pentru economiile statelor beneficiare, dar și pentru țările vecine și alte regiuni.