Finanțări verzi cu impact pozitiv asupra mediului

Din cele 673 de milioane euro obligațiuni ESG emise pentru finanțarea proiectelor sustenabile, până la 31 decembrie 2022, Raiffeisen Bank a alocat 6.223 de credite verzi și sociale eligibile, în sumă totală de 500 de milioane de euro. În ceea ce privește impactul asupra mediului, proiectele finanțate generează economii anuale de aproximativ 17.635 t CO2.

Prin împrumuturile sociale, Raiffeisen Bank a sprijinit 1.700 de IMM-uri care angajează 28.489 de persoane fizice în regiunile subdezvoltate din România și a contribuit la creșterea accesului la servicii esențiale.

Printre cele mai importante proiecte de finanțare structurată din prima jumătate a anului se numără:

  • În martie 2023, Raiffeisen Bank, în calitate de Sustainability Structuring Agent, a contribuit la semnarea finanțării sindicalizate în valoare de 200 milioane de euro, acordată dezvoltatorului Nepi Rockcastle, unul dintre cei mai mari investitori şi dezvoltatori de centre comerciale din Europa Centrală şi de Est.
  • Raiffeisen Bank International și Raiffeisen Bank România au acordat un credit în valoare de 40,5 milioane de euro unei societăți din grupul Shikun & Binui Energy din Israel pentru construirea unei centrale electrice fotovoltaice, cu o capacitate totală instalată de aproximativ 70 MW, în nord-vestul țării.

Soluții de finanțare pentru antreprenorii români

Peste 85% dintre clienții din segmentul IMM folosesc în mod activ aplicația Smart Business, iar 15% dintre creditele noi, acordate pe segmentul Micro, au fost realizate exclusiv prin mediul digital. Peste 3.000 clienți folosesc produsul paper-free RaiPOS pe telefoanele mobile.

Finanțările verzi și susținerea antreprenorilor aflați la început de drum prin programe de accelerare precum Empowering Women in Agrifood sau Romania ClimAccelerator, dedicat startupurilor green, se numără, de asemenea, printre prioritățile Raiffeisen Bank.

Factory by Raiffeisen Bank este o altă inițiativă menită să sprijine antreprenorii care au planuri de afaceri solide pentru a-și demara afacerea, acoperind principalele etape de dezvoltare ale unei companii, de la generarea ideilor până la construirea unor afaceri sustenabile și scalabile.

Smart Market calculează amprenta de carbon a utilizatorilor

Aplicația de loializare și recompensare Raiffeisen Smart Market și-a diversificat în aprilie 2023 serviciile prin adăugarea, în premieră pe piața românească, a calculatorului amprentei de carbon a fiecărui utilizator, în baza tranzacțiilor făcute cu cardul sau prin contul Raiffeisen Bank.

Poți citi aici raportul de sustenabilitate detaliat al Raiffeisen Bank, din care poți afla, printre altele, cât a investit banca în sprijinul comunităților.

De la lansare, care a avut loc în iunie 2022, Smart Market a adunat în platformă peste 480.000 de utilizatori, recompensați cu cash-back, puncte și discount-uri de la cei peste 80 de comercianți parteneri.

Prin acest nou canal digital de promovare a serviciilor și produselor Raiffeisen Bank, clienții persoane fizice au achiziționat în primul semestru al anului peste 9.000 de produse de creditare și economisire.

Din iulie 2023, Smart Market a intrat într-o nouă etapă de dezvoltare și include o nouă secțiune, intitulată ”Grijă pentru Mediu”, prin intermediul căreia sunt demarate noi campanii de sustenabilitate.

Performanțe financiare în creștere

Activele bancare au depășit 66,17 mld Ron în primul semestru al anului, în creștere cu 10% față de aceeași perioadă din anul trecut, iar performanța financiară în semestrul 1 din 2023 a fost foarte bună, cu un profit de 874 mil Ron. Veniturile băncii au crescut cu 21% față de anul anterior, din volume de business mai mari și pe fondul mediului de dobânzi ridicate.

Comportamentul de rambursare din partea clienților a fost de asemenea un factor important pentru performanța financiară: profilul de risc a rămas foarte bun și majoritatea clienților băncii au depășit o perioadă mai dificilă, cu ajutorul programelor guvernamentale în care Raiffeisen Bank a fost activă. De asemenea, în contextul unor dobânzi fixe pentru marea majoritate a creditelor pe care Raiffeisen Bank le-a acordat pentru persoanele fizice.

Cheltuielile operaționale ale băncii au crescut cu 16%, în principal, din costurile de personal, IT, logistică, inerente într-un mediu inflaționist.

În 2023, Raiffeisen Bank a continuat să investească în atragerea și păstrarea angajaților bine pregătiți, dar și în dezvoltarea capacităților digitale ale băncii pentru a oferi produse și soluții mai rapide, mai accesibile și simple.