SU7 este un model electric foarte performant, cu o accelerație 0-100 km/h de sub 3 secunde, iar designul mașinii electrice Xiaomi, care folosește motoare dezvoltate chiar de inginerii companiei, este asemănător cu cel al lui Porsche Taycan.
Impresiile de la interiorul lui SU7 sunt foarte bune. Această mașină se simte foarte premium și comodă, chiar dacă nu am putut să o conducem efectiv, interiorul său este foarte futurist, dar păstrează familiaritatea unei mașini. Finisajele sunt foarte bune, iar interiorul este acoperit cu materiale foarte moi, piele și înlocuitori mai prietenoși cu mediul.
Un sedan electric foarte spațios
SU7 este foarte spațioasă, așa cum te-ai aștepta după dimensiunile sale generoase la exterior, iar spații de depozitare pentru bagaje există atât în portbagajul din spate, cât și în cel din față.
Pe volan ai doar câteva butoane, ceea ce mi-a plăcut foarte mult, pentru că alți producător tind să îl încarce prea mult cu funcții care îți pot distrage atenția. Astfel, ai în partea dreaptă două săgeți, stânga-dreapta pentru navigat în meniu, respectiv două butoane pentru ajustat cruise controlul adaptiv (adică distanța menținută față de mașina din față) în partea stângă.

Sub aceste butoane sunt două rotițe care se învârt sus-jos, probabil pentru volum, meniu sau ajustarea parametrilor de condus. Alte două butoane sunt folosite pentru schimbarea modului de condus și probabil pentru activarea sau dezactivarea senzorilor.
Tableta din centru este uriașă, la 16 inch, și este și locul unde se întâmplă tot ce ține de acest vehicul. Software-ul folosit pe modelul expus era în chineză, deci nu am deslușit prea multe, dar ce știm este că e o versiune adaptată de HyperOS, sistemul de operare pe care Xiaomi îl folosește și pe telefoane și tablete.
Software familiar pentru utilizatorii Xiaomi
Ai acolo detalii despre autonomie, modul de conducere, ceas, conectarea la WiFi sau datele mobile, controlul sistemului de climatizare, aplicațiile instalate, dar și altele. Există și încărcare wireless sub acest ecran și mai multe spații de depozitare în consola centrală.
Selectorul de viteze este montat în spatele volanului pe partea dreaptă, ca la Mercedes-Benz sau vechile Tesla.
Apropo de Tesla, ușile la SU7 se deschid prin apăsarea unui buton aflat pe portieră și împingerea în exterior, ca la producătorul american.
Printre alte date tehnice pe care le cunoaștem deja se numără bateria de 101kWh, care oferă o autonomie de până la 799 de kilometri, potrivit Xiaomi, dar șasiul mașinii suportă baterii de până la 150kWh, care pot crește autonomia la 1,126 km. Chiar și cu bateria instalată în prezent, vehiculul poate parcurge mai mulți kilometri cu o singură încărcare decât majoritatea modelelor electrice de pe piață, iar viteza de încărcare este cel puțin la fel de impresionantă.
Cu o stație suficient de rapidă, vehiculul poate încărca echivalentul a 510 kilometri în doar 15 minute, astfel că o scurtă pauză la un drum lung îți poate încărca bateriile aproape complet.

Vom reveni cu mai multe detalii despre acest model odată ce producătorul le va transmite.
Comentezi?