”Datele din studiul nostru, „Consumatorul Etic în România 2024,” demonstrează că sustenabilitatea devine un criteriu tot mai important pentru români: 4 din 10 consumatori își asumă un rol activ în protejarea mediului și își folosesc puterea de cumpărare pentru a susține branduri și retaileri care promovează valori precum echitatea și solidaritatea. Această schimbare de mentalitate este un pas crucial. Este important să mergem dincolo de intenții și să accelerăm transformarea acestor principii în practici concrete. Este momentul să colaborăm și să inovăm pentru a face variantele sustenabile mai accesibile și pentru a construi încredere prin transparență și rezultate verificabile”, a precizat Cori Cimpoca, Fondatoarea MKOR.

Potrivit studiului:

  • 70% evită risipa alimentară, cumpărând doar cât au nevoie.
  • 64% reciclează, integrând colectarea separată a deșeurilor în rutina zilnică.
  • 49% folosesc mijloace de transport alternative (mers pe jos, bicicletă, trotinetă).

Consumatorii etici din România sunt, în mare parte, femei din mediul urban, parte a generației Millennials (28-43 ani), cu studii superioare și venituri medii sau mici. Preferințe și tendințe de consum:

  • 61% achiziționează alimente sustenabile.
  • 36% preferă cosmetice și produse de îngrijire personală prietenoase cu mediul.
  • 37% reduc consumul excesiv de articole de modă, iar 24% caută alternative sustenabile pentru articolele Fashion.

Bariere principale: Prețurile ridicate ale produselor sustenabile și lipsa de încredere în autenticitatea lor rămân provocări semnificative.

Pe 30 ianuarie 2025 are loc conferința de sustenabilitate Green Your Future, eveniment care reunește aproximativ 250 de participanți, printre care lideri din diverse domenii, oameni de știință, activiști, reprezentanți ai ministerelor, industrii, societatea civilă și studenți.

Scopul conferinței este de a transforma dialogul în acțiuni sustenabile concrete, aplicabile atât în familii, cât și în afaceri.

Participanții vor aborda subiecte precum educație și conștientizare în sustenabilitate, inovații tehnologice și sustenabilitate în business, cum răspund companiile la nevoile naturii?

"Sustenabilitatea este fundamentul pe care trebuie să construim viitorul. Studiile MKOR arată că 38% dintre români sunt deja parte din schimbare, iar în cadrul conferinței Green Your Future, ne propunem să creștem acest procent prin acțiuni concrete, educație și soluții inovatoare. Cred cu tărie că fiecare dintre noi, indiferent de poziția pe care o ocupăm – ca lideri, profesori, antreprenori sau studenți – avem puterea să facem o diferență. Green Your Future este locul în care transformăm aceste aspirații în realitate, construind punți între generații, industrii și comunități pentru a modela un viitor mai verde, echitabil și sustenabil", a declarat Mădălina Sandu, Fondator și CEO Green PR Global.

În cadrul primei conferințe Green Your Future, peste 100 de invitați au primit un ghid de acțiuni concrete, iar în București s-au inițiat 100 km de pistă de bicicletă. Recomandările ghidului includ:

  • „Nu lăsa gunoi în urma ta.”
  • „Renunță la produsele de unică folosință. Alege produse reutilizabile.”
  • „Redu risipa alimentară.”