Electrive scrie că scopul brandului german de vehicule este de a vinde doar modele pe baterii în Europa, conform CEO-ului Volkswagen.

Tot el confirmă faptul că primul model electric Golf construit de la zero va ajunge pe piață începând cu 2028, atunci când noua platformă va intra în producție, ceea ce înseamnă că o variantă ID. Golf nu este planificată înainte de data respectivă.

Thomas Schäfer susține că acest lucru este necesar pentru ca modelul Golf să aibă un plafon plat, similar variantelor precedente, ceea ce actuala platformă MEB nu poate oferi.

Totuși, tot el explică faptul că Tiguan electric, care va ajunge pe piață cu doi ani mai repede ,în 2026, va putea fi fabricat pe platforma MEB+, deoarece este un vehicul mai înalt și va fi oferit alături de ID.4.

CEO-ul Volkswagen a discutat și despre un posibil model Polo Euro 7, despre care, spune el, va fi „aproape la fel de accesibil precum ID.2”, astfel că mașina pe combustibili fosili nu este complet exclusă, dar vânzarea ei va fi dificilă într-o piață dominată de modele pe baterii.

În prezent, se cunoaște faptul că Golf 8 va primi un facelift anul viitor, ceea ce înseamnă că nu ne putem aștepta la un Golf 9 înainte de finalul acestui deceniu, potrivit lui Schäfer.

„Dacă lumea se dezvoltă într-un mod neașteptat până în 2026 sau 2027, atunci putem lansa un vehicul complet diferit. Dar nu prea cred că se va întâmpla asta. Până acum, nu avem așa ceva în plan.”

De asemenea, în ce privește modelele cu motoare termice, CEO-ul susține că „deocamdată, T-Roc este ultimul model nou cu motor cu ardere internă pe care îl vom lansa în Europa.”