Planul Parisului este să interzisă aproape tot traficul din districtul central al orașului, anterior cunoscute ca primele patru arrondissemente, așa cum erau numite „sectoarele” orașului, din nordul râului Sena. Setul de măsuri a fost anunțat în mai 2021 și trebuia să intre în vigoare de anul acesta.

Districtul ales include cele două insule ale Senei, inclusiv în jurul Catedralei Notre-Dame, dar și străduțele din cartierul Marais. Proiectul a fost unul important pentru primarul socialist al orașului, Anne Hidalgo. Dorința a fost să reducă poluarea și traficul dintr-unul dintre cele mai aglomerate orașe din Europa. Planul vrea să încurajeze folosirea mijloacelor alternative de transport, dar și a mersului pe jos.

Planul, așa cum era de așteptat, a fost primit cu multe rezerve de locuitorii Parisului, care s-au plâns de faptul că vor fi ambuteiaje uriașe, iar milioanele de oameni care trăiesc în suburbiile orașului vor avea dificultăți de a se mișca prin oraș, fără să aibă alternative viabile de transport public.

Viceprimarul orașului, David Belliard, a spus că și după 2024 o parte dintre mașini vor avea voie să intre în districtul central al Parisului, de exemplu pentru riverani, oameni care-și vizitează prietenii sau se duc la teatru. Ideea de bază va fi ca districtul central să nu mai fie tranzitat, ci doar uzitat.

Administrația actuală a Parisului a mai amânat o măsură antipoluare. Anul acesta trebuia să intre în vigoare o interdicție pentru mașinile veci sau poluante. Cu toate acestea, termenul de 1 iulie 2022 a fost prelungit până anul viitor.